Kiemelték, hogy a Magyar Posta Zrt. nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról nincs és nem is lehet információja. A megrendelt csomagok tartalmának ellenőrzése kizárólag a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni.
A „kamu csomagok” elkerülése érdekében a posta továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, hogy a rendelésnél mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Olyan csomagért pedig, amit nem rendeltek meg, értelemszerűen ne fizessenek – hangsúlyozta a posta.
A közleményben arra is rámutattak, hogy a webáruház hitelességének ellenőrzésére érdemes átolvasni az eladó értékelését, az adott webáruház általános szerződési feltételeit, a gyakran ismételt kérdéseket, különösen a reklamációra, a visszaküldésre vonatkozó fejezeteket.
Amennyiben ezek ellenére valaki „kamu csomagok” kap, akkor a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez kell fordulnia
– olvasható a közleményben.
Idén az átverés egy új formája kezdett el terjedni. Ennek lényege, hogy meg nem rendelt kamucsomagokat küldenek ki címekre, amelyeket a gyanútlan címzettek kifizetnek. Aztán a csomag felbontása után veszik észre, hogy az vagy üres, vagy valami teljesen értéktelen és használhatatlan terméket tartalmaz – írta korábban a 24.hu.