A tavaly megkezdett munkálatokat rögtön a március 15-i, nemzeti ünnepi hétvégét követően megkezdi az MKIF. A cég, amely 2022 szeptemberében vette át 1237 kilométern a hazai gyorsforgalmi utak üzemeltetését, azt reméli, hogy a hároméves felújítási program lényegi részével már idén végezhetnek.
Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) kommunikáció igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: idén a legtöbb szintrehozási munka sorrendben az M3-as, M7-es és M1-es autópályán lesz. Összesen kilenc hazai gyorsforgalmi út szakaszait újítják fel 2024-ben, megjelennek a munkagépek például az M35-ös, M30-as, M4-es, M70-es, M15-ös utakon, továbbá 110 híd is megújul, és a pihenőhelyek felújítása is folyamatos.
Az MKIF abban bízik, hogy az utolsó év előtt a teljes főpálya mintegy 40 százaléka megújulhat, tehát 2025-re már csak 3-4 százalék marad.