eur:
393.09
usd:
363.27
bux:
0
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Az egykori Déli Vasút 109-109-es gőzmozdonya nosztalgiaszerelvényt vontat a Bakonyvasút napján Győr és Zirc között, a Cuha völgyében 2014. április 19-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Lezárják az ország legszebb vasútvonalát – a viaduktokkal van a baj

Felújításba kezd a MÁV a Zirc–Veszprém vonalon.

2024-ben jelentős vágányzár várható a 11-es vonalon, mivel a MÁV felújítja az eplényi (Rátóti I és II.) viaduktokat, illetve a csatlakozó pályaszakaszokat is – értesült az iho.hu.

A MÁV megerősítette a lap információit. Mint írták, valóban lesz vágányzár, méghozzá május 27-től október 6-ig, a 11-es vonal Zirc és Veszprém közötti állomásközében, jelentős karbantartási munkák miatt. Jelenleg még tartanak a vágányzári egyeztetések. A munkák ideje alatti ideiglenes menetrendről, pótlóbuszos közlekedésről időben ígér tájékoztatást a MÁV.

Ez azt is jelenti, hogy aki vonatozással egybekötött kirándulást tervezett a legendás szépségű Cuha-völgybe, az

még tavasszal ejtse meg, mert utána már csak ősszel lehet újra végigutazni vasúton a 11-es vonalat.

A Győr-Veszprém vasútvonal egyik legfőbb erőssége, hogy az elzárt bakonyi településeket bekapcsolja az ország vérkeringésébe, de több évtizedre megoldotta a Bakonyban bányászott bauxit, szén és mangánérc elszállításának gondját is a feldolgozó helyekre.

A cuha-völgyi szakasz a közelmúltban az ország egyik turisztikai célpontja lett, ami nem véletlen: műszakilag egyedülálló Magyarországon a Porva-Csesznek és Vinye közti impozáns szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Kiderült: Magyarország történelmi méretű segítséget nyújt Ukrajnának

Kiderült: Magyarország történelmi méretű segítséget nyújt Ukrajnának

Az elmúlt napokban történelmi csúcsra ugrott Magyarország nettó áramexportja Ukrajna felé, mert az orosz támadások miatt kiesett ukrán energiatermelést óriásira pörgetett importból kénytelenek fedezni, és közben a nyári melegben felfutott az ukrán villamosenergia igény is. Mindez júniusban azt eredményezte, hogy az Ukrajnával szomszédos országok közül messze Magyarország exportálta a legtöbb áramot keleti szomszédunkba; és ez a hőségben várhatóan még hetekig így marad. Még a felpörgetett uniós áramimport sem elég azonban ahhoz Ukrajnában, hogy meg lehessen úszni a naponta sok órás áramszüneteket, amelyet országszerte éreznek az emberek. A szorult helyzetbe került ukránokon jórészt azért tudunk segíteni, mert az összekapcsolt európai árampiac részei vagyunk, és mindez kapóra jön például a magyarországi naperőmű tulajdonosok egy kis részének is, akik a nagykereskedelmi piacon értékesítik a villamos energiát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×