Két budai és két pesti kerületben is jelentősen megváltozhatnak a fizetős parkolásra vonatkozó szabályok, ha a képviselők a Fővárosi Közgyűlés november 29-ei ülésén megszavazzák az erről szóló javaslatot.
Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke az InfoRádióban elmondta: az érintett kerületekben a P+R parkolás miatt általános jelenség, hogy a helyi lakosok nehezen tudják megoldani a parkolást. Tájékoztatása szerint elsősorban három kerületet érint a módosító javaslat:
Zuglót, Ferencvárost és Újbudát, valamint a XII. kerületben is lehetnek apróbb technikai átalakítások.
Balogh Samu szerint a változások a helyben élők érdekeit szolgálják. A parkolási övezetek bővítése a XIV. kerületben a Bosnyák tér környékét, a IX. kerületben a Vágóhíd utca környékét, Újbudán pedig Őrmező, valamint a BAH-csomópont környékét érintik.
Kiemelte, hogy a Fővárosi Közgyűlés által kijelölt parkolási övezetek egy keretet jelentenek. Magyarán azt, hogy ezeken a területeken „mikor lesz valójában fizetős a parkolás”. Mindez a kerületi önkormányzatok döntésén múlik, mert a parkolási üzemeltetés az ő feladatuk. Hozzátette:
a módosítást nem a főváros kezdeményezte, hanem az érintett kerületek polgármesterei.
Balogh Samu kitért a fizetőssé váló zónák áraira is, melyek nem egységesek, a terület, illetve az elhelyezkedés alapján határozzák meg azokat. Mint fogalmazott, szerdán „minden világossá válik”. Négy különböző díjazási zónát jelöltek ki, és a főpolgármester kabinetfőnöke arról tájékoztatott, hogy a bővítések az alsó kategóriákban valósulnak meg.
A Fővárosi Önkormányzat oldalán olvasható tájékoztató kiemeli azt is, hogy a korábbi bonyolult, összesen 27 féle parkolási zóna helyett egy átlátható, 4 zónatípusból álló egységes parkolási rendszert vezetnek be. Az új rendszer célja, hogy az autóval közlekedők könnyen értelmezhető zónarendszert használhassanak. Az ehhez illeszkedő új díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználhatóságát célozza.
A Fővárosi Önkormányzat szerint az övezetek bővítését érintő kérelmek telítettségi vizsgálattal alátámasztottak. A zónák közti átsorolásokat pedig a kerületek által a parkolásüzemeltetés során szerzett tapasztalatok indokolják. Az új helyekről és a tervezett változásokról ebben a cikkünkben olvashatnak.