eur:
398.19
usd:
364.92
bux:
89265.59
2025. március 18. kedd Ede, Sándor
Adding concentrated juice to a glass of water beside a sunny window. Space for copy.
Nyitókép: Catherine Falls Commercial/Getty Images

Óriási változás, a teljes üdítőital-piacot érintette

A gyártók önkéntes vállalásai nyomán Magyarországon 2022-ben tovább csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma, így ezek az értékek 45,5 százalékkal alacsonyabbak, mint 2010-ben voltak.

A receptúrák átalakításával és új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 62 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.

Az italgyártó vállalatok azt tűzték ki célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok az átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. A vállalási időszak lezárulásáig, azaz 2020 végéig a szövetség tagjai által gyártott, forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma összességében 43 százalékkal lett kevesebb.

Hangsúlyozták, a szövetséget alkotó vállalatok a vállalási időszak vége után is folytatták az üdítőitalok megújítását, innovatív termékeket vezettek be, valamint bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát. A 2022-ben végrehajtott intézkedések eredményeként

2010-2022 között a szövetség tagjai által gyártott, forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 45,5 százalékkal csökkent.

2010-ben az üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos energiatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 21,8 kalória. A 2010-2022 között az alkoholmentes italokon belül a csökkentett kalóriatartalmú (azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter) és kalóriamentes termékek aránya 23 százalékról 62 százalékra emelkedett.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 85 százalékát képviseli. Tagvállalataink éves szinten 350 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 3000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.18. kedd, 18:00
Pletser Tamás
az Erste Bank olaj- és gázipari elemzője
Bod Péter Ákos: Magyarország inflációra van ítélve?

Bod Péter Ákos: Magyarország inflációra van ítélve?

A fogyasztói árszint megemelkedése a jelek szerint meglepetésként érte a kormányzatot, holott az elemzői közösség előre jelezte az év eleji árindex megemelkedését, bár még annál is rosszabb adatok érkeztek, mint amit a legtöbben vártak. Nyilvánvaló, hogy a mi viszonyaink között mindig jelen van az inflációs veszély, és számos oka van annak, hogy a hazai pénzromlás üteme régóta és jelentősen nagy európai összevetésben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×