eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Adding concentrated juice to a glass of water beside a sunny window. Space for copy.
Nyitókép: Catherine Falls Commercial/Getty Images

Óriási változás, a teljes üdítőital-piacot érintette

A gyártók önkéntes vállalásai nyomán Magyarországon 2022-ben tovább csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma, így ezek az értékek 45,5 százalékkal alacsonyabbak, mint 2010-ben voltak.

A receptúrák átalakításával és új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya 23 százalékról 62 százalékra emelkedett az alkoholmentes italkategórián belül - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség.

Az italgyártó vállalatok azt tűzték ki célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok az átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. A vállalási időszak lezárulásáig, azaz 2020 végéig a szövetség tagjai által gyártott, forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma összességében 43 százalékkal lett kevesebb.

Hangsúlyozták, a szövetséget alkotó vállalatok a vállalási időszak vége után is folytatták az üdítőitalok megújítását, innovatív termékeket vezettek be, valamint bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát. A 2022-ben végrehajtott intézkedések eredményeként

2010-2022 között a szövetség tagjai által gyártott, forgalmazott üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 45,5 százalékkal csökkent.

2010-ben az üdítőitalok 100 milliliterre vetített átlagos energiatartalma 40 kalória volt, ma már csupán 21,8 kalória. A 2010-2022 között az alkoholmentes italokon belül a csökkentett kalóriatartalmú (azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter) és kalóriamentes termékek aránya 23 százalékról 62 százalékra emelkedett.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely a hazai ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 85 százalékát képviseli. Tagvállalataink éves szinten 350 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 3000 embert foglalkoztatnak Magyarországon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 19:22
×
×
×
×