Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Speciális munkagéppel aratják a nádat Balatonszemesen 2023. február 16-án. A Balaton körül 1200 hektárnyi nádas található, amelynek harmadáról-negyedéről telente le kellene vágni a növényt annak megújulása érdekében, valamint vízminőség-védelmi okokból, de ez évek óta nem teljesül az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) szerint. Ebben a szezonban is kevés nádat aratnak: az indokolt területnek csak a töredékén vágják le a növényt.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Nagy a gond a Balatonon

Már új egyesület is alakult a nádpusztulás megállítása érdekében.

Nyár óta több bejelentés is érkezett a Balatoni Limnológiai Kutatóintézethez a nádas pusztulásáról, amiről Tóth Viktor limnológus azt mondta, „elsősorban olyan nádasrészt érint, ami nem természetközeli, hanem erőteljes emberi hatásnak van kitéve” és „intenzíven feldarabolt részekről van szó, olyanokról, melyeket stégek, csónakbeállók szelnek ketté”.

A természetkárosító folyamatok ellen akar fellépni a most megalakult Balatoni Környezetvédő és Fürdőegyesület. „Több mint 350-en jelezték már írásban, még mielőtt megalakultunk volna, hogy szeretnének ebben részt venni, és nagyon szerencsénk van hiszen jogászok, természetvédelmi szakemberek, biológusok, fizikusok mindenféle szakmából nagyon komoly képviselők vannak az egyesületben” – mondta az RTL Híradónak Németh Zsolt, az egyesület elnöke.

A Balatoni Szövetség elnöke azt a tájékoztatást kapta, hogy a nádpusztulás elsősorban Alsóörsön és Paloznaknál jelent problémát, az okokról azonban nem tud részleteket. Lombár Gábor szerint sem az embereknek, sem a Balatonnak és élővilágának nem jó, hogy lakótelepek létesültek a tó köré, és úgy véli. a tó védelme érdekében következetes rendezési tervekre és szabályokra, valamint azok betartatására lenne szükség.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×