Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A pályatükröt készítik elő a második vágánynak Dömsöd és Kunszentmiklós-Tass között, a megújuló Budapest-Belgrád vasútvonal Budapest-Kelebia szakaszán zajló felújítások közben 2022. október 19-én. A tervek szerint 2025-re készül el a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése és fejlesztése, az első olyan beruházás, amelyet Magyarországon kínai partnerekkel közösen, az Európai Unió szabályai szerint hajtanak végre.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Harc a milliárdokért - Iszonyatos pénzbe került majd egy fontos magyar vasútvonal felújítása

A Hegyeshalomig vezető vasúti vonalon Biatorbágy és Szárliget között a vasúti pálya problémái miatt jelentős javítási, felújítási munkák elvégzése vált szükségessé.

Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk olyan rossz állapotban vannak a sínek a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti vonal egy bizonyos szakaszán, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét, ami miatt megnő a menetidő. A szervezet szerint "ennek az az oka, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani".

A Szabad Európa információi szerint a kialakult helyzet miatt Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” a problémák megszüntetésére.

A vonal 25-30 kilométeres, Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a lap szerint 32,5 milliárd forintba kerülhet a szükséges javítási munka. A MÁV-nak ugyanakkor a teljes vasúti pályahálózat több mint hétezer kilométerének karbantartására és a szükséges felújításokra összesen 42 milliárd forint áll a rendelkezésére jövőre. A Szabad Európa információi szerint

Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója ezért állítólag azt kérte Lázár Jánostól, hogy mindent latba vetve szerezzen plusz forrást a pénzügyminisztertől a felújításokra.

„A feltárt hiba mértékét és kiterjedését további vizsgálatok feladata meghatározni. A különböző műszaki forgatókönyvekre különböző beavatkozási tervek készülnek, amelyeknek más és más a forrásigénye” – válaszolta a MÁV a Telexnek arra a kérdésére, hogy mennyibe kerülne a Budapest–Hegyeshalom vasútvonalon szükséges felújítási munkálatok elvégzése.

Azt írták a Telexnek, nincs még olyan döntés, amelyről bejelentést lehetne tenni, ugyanakkor a közlésük szerint:

"Lázár János egyértelművé tette, hogy a lehető leggyorsabb, legátfogóbb és legfenntarthatóbb megoldást támogatja, ehhez pedig – más sajtóértesülésekkel szemben – a források is rendelkezésre fognak állni”.

Címlapról ajánljuk
Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Már mozikban Herendi Gábor új filmje, a Szenvedélyes nők - ami csakúgy mint előző filmje, a Futni mentem egy nagysikerű cseh film remake változata. A filmzene a tavaly tragikusan elhunyt Tompos Kátya szerzeményein alapszik – mondta az InfoRádióban a film rendezője. Herendi Gábor reméli, hogy az ismét állami támogatás nélkül készült új filmje sikeres lesz a magyar nézők között, ami további független alkotások lehetőségét is segítené.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Véget ér a Fed szigorítása: új korszak jön a részvény- és devizapiacokon?

Véget ér a Fed szigorítása: új korszak jön a részvény- és devizapiacokon?

2025 októberében a Fed bejelentette, hogy decemberben leállítja a mennyiségi szigorítást. Ezzel véget ér az a két és fél évig tartó időszak, amelynek során az amerikai jegybank havonta több tízmilliárd dollárral csökkentette a mérlegét, hogy visszafogja a gazdaság túlfűtöttségét és letörje a 2022-ben kialakult inflációs hullámot. Ez új piaci környezetet teremthet a részvény-, kötvény- és devizapiacok számára. A fenti változások nyomán cikkünkben azt vizsgáljuk meg, hogyan alakultak a hozamok különböző piaci környezetben a részvénypiacokon (S&P 500, Nasdaq), valamint a devizapiacon (dollárindex, EUR/HUF).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×