Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk olyan rossz állapotban vannak a sínek a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti vonal egy bizonyos szakaszán, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét, ami miatt megnő a menetidő. A szervezet szerint "ennek az az oka, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani".
A Szabad Európa információi szerint a kialakult helyzet miatt Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” a problémák megszüntetésére.
A vonal 25-30 kilométeres, Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a lap szerint 32,5 milliárd forintba kerülhet a szükséges javítási munka. A MÁV-nak ugyanakkor a teljes vasúti pályahálózat több mint hétezer kilométerének karbantartására és a szükséges felújításokra összesen 42 milliárd forint áll a rendelkezésére jövőre. A Szabad Európa információi szerint
Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója ezért állítólag azt kérte Lázár Jánostól, hogy mindent latba vetve szerezzen plusz forrást a pénzügyminisztertől a felújításokra.
„A feltárt hiba mértékét és kiterjedését további vizsgálatok feladata meghatározni. A különböző műszaki forgatókönyvekre különböző beavatkozási tervek készülnek, amelyeknek más és más a forrásigénye” – válaszolta a MÁV a Telexnek arra a kérdésére, hogy mennyibe kerülne a Budapest–Hegyeshalom vasútvonalon szükséges felújítási munkálatok elvégzése.
Azt írták a Telexnek, nincs még olyan döntés, amelyről bejelentést lehetne tenni, ugyanakkor a közlésük szerint:
"Lázár János egyértelművé tette, hogy a lehető leggyorsabb, legátfogóbb és legfenntarthatóbb megoldást támogatja, ehhez pedig – más sajtóértesülésekkel szemben – a források is rendelkezésre fognak állni”.