eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 23. vasárnap Emőke
Auto mechanic working on car engine in mechanics garage. Repair service. authentic close-up shot
Nyitókép: audioundwerbung/Getty Images

Körülnéztek a szervizekben, nem örülhetnek a magyar autósok

Egyre többen fordulnak az engedély nélkül, illegálisan működő szervizekhez, az autosok a kevésbé biztonságos, de olcsóbb megoldást választják a legális szervizek helyett – derül ki egy friss felmérésből.

Az Autós Nagykoalíció felmérést végzett a magyarországi független autószervizek körében, és kiderült, hogy a válaszadók legnagyobb része a munkaerő hiányát jelölte meg, mint a szervizt érintő leginkább jelentős probléma – írja az autoszektor.hu.

A szervizek számára jelentős probléma az emelkedő rezsi- és bérköltségek kitermelése is, ezzel összefüggésben sokan elsősorban a változó technológiákkal való lépéstartást jelölték meg fő problémának. Emellett gyakori probléma, hogy az engedély nélkül, illegálisan működő szervizek áraival nem tudnak versenyezni és az ügyfelek a kevésbé biztonságos, de olcsóbb megoldást választják a legális szervizek helyett.

A felmérés kitöltőinek 39 százaléka fordított már forrásokat arra, hogy elektromos autókat is tudjon javítani. A többiek fele nem is tervezi, hogy elektromos autókkal foglalkozzon a közeljövőben, ennek pedig egyik oka, hogy az elektromos autók többsége aránylag új, néhány éves autó, amelyek a legtöbb esetben még rendelkeznek gyári garanciával, ezért tulajdonosaik inkább márkaszervizbe viszik azokat, ha szükséges. Szintén fontos szempont, hogy az elektromos autók fenntartása jelentősen egyszerűbb, mint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt autóké. A mozgó alkatrészek száma sokkal alacsonyabb, nincs szükség olajcserére és egyéb általános karbantartási munkákra, ez pedig jelentős bevételi forrás a szervizeknek, így enélkül nem feltétlenül éri meg felkészülni az egyelőre eleve alacsony számú ügyfél kiszolgálására.

A válaszadók átlagosan az általuk elért profit 3,1 százalékát fordították az alkalmazottak képzésére. A válaszadók jelentős része egyáltalán nem költ oktatásra, a leggyakoribb válasz pedig az egy és két százalék közötti oktatásra fordított összeg volt.

A felmérés válaszadóinak többsége leginkább 4 évnél idősebb autókat javít, a leggyakoribb a 7 és 15 év közötti autók, de a 4-7 év közötti és a 15 évnél idősebb autók is jelentős részt tesznek ki. A feketén működő szervizek minden bizonnyal a 15 évnél idősebb autók tulajdonosainak körében igazán népszerűek, ugyanis a magyar autópark alapján ezeknek az autóknak nagyobb szeletet kellene kihasítaniuk a tortából.

A válaszadók legnagyobb arányban dízelmotorral működő autókat javítanak, de szintén jelentős mennyiséget tesznek ki a benzines autók. Az alternatív meghajtású autók közül a full-hibrid modellek fordulnak meg leggyakrabban a felmérésben résztvevő független autószervizeknél, de ezek is csak négy százalékot adnak.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, egy 5 éves gyermek is meghalt – Háborús híreink vasárnap

Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, egy 5 éves gyermek is meghalt – Háborús híreink vasárnap

Oroszország a szombatról vasárnapra virradó éjszaka során 147 drónt indított több ukrán régió ellen, amelynek során Kijevben hárman meghaltak, köztük egy 5 éves gyermek. Ukrajna is drónesőt zúdított Oroszország több régiójára, összesen 59 egységet lőttek le az orosz légvédelmi szervek, és az egyik támadás során meghalt egy ember Rosztovban. A jelek szerint tehát magas intenzitással folytatódik a (légi) háború (is) a két ország között, súlyos áldozatok mentén, de a jelek szerint a kiberháború is zajlik tovább, mert vasárnap az ukrán vasúttársaság nagyfokú online szolgáltatás kiesésről adott számot. Közben Donald Trump amerikai elnök elismerte: „valamennyire kontroll alatt” tudja tartani a háború eszkalálódását a tárgyalások segítségével, azaz a 30 napos tűzszüneti terv láthatóan nem megy egyelőre, és az is kérdéses, hogy a felek mennyire tartják be az egymás energetikai infrastruktúrája elleni támadások szüneteltetését. Vasárnapi hírfolyamunk a háborúról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 23. 13:15
×
×
×
×