eur:
411.02
usd:
394.99
bux:
79323.64
2024. november 22. péntek Cecília
Az utolsó megrongálódott vagont vontatják el a május 7-én a Hajdúhadház és Újfehértó közötti Téglásnál történt tehervonat-baleset helyszínéről 2023. május 11-én. Várhatóan a jövő héten indulhat újra a vonatforgalom az egyik vágányon és utána kezdődhet meg a súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása.
Nyitókép: Czeglédi Zsolt

Egymilliárdos kárral számol a MÁV, még sokáig nem indulhat el a forgalom

Várhatóan a jövő héten indulhat újra az egyik vágányon a vonatforgalom Újfehértó és Hajdúhadház között, azután kezdődhet meg a hétvégi tehervonat-balesetben súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása.

Hadnagy Attila, a MÁV Zrt. debreceni pályavasúti területi igazgatóságának vezetője a helyszínen tartott sajtótájékoztatón közölte: a műszaki mentés és teljes vasúti pálya helyreállításának költsége meghaladja az egymilliárd forintot.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt: vasárnap délelőtt vasérccel megrakott tehervonat kilenc kocsija siklott ki Újfehértó és Hajdúhadház állomás között, a Hajdú-Bihar vármegyei Téglás közelében. A kisiklott vasúti kocsik egy része felborult és járhatatlanná tette a pályaszakaszt.

Hadnagy Attila csütörtökön elmondta, valamennyi kisiklott vagont visszaemelték a pályára és bevontatták a közeli hajdúhadházi vasútállomásra, ezzel szabaddá vált a munkaterület a vágányok és a vasúti pálya helyreállítására.

Téglás, 2023. május 11.
A MÁV Zrt. munkatársai dolgoznak a május 7-én a Hajdúhadház és Újfehértó közötti Téglásnál történt tehervonat-baleset helyszínén 2023. május 11-én. Várhatóan a jövő héten indulhat újra a vonatforgalom az egyik vágányon és utána kezdődhet meg a súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása.
MTI/Czeglédi Zsolt
Téglás, 2023. május 11. A MÁV Zrt. munkatársai dolgoznak a május 7-én a Hajdúhadház és Újfehértó közötti Téglásnál történt tehervonat-baleset helyszínén 2023. május 11-én. Várhatóan a jövő héten indulhat újra a vonatforgalom az egyik vágányon és utána kezdődhet meg a súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása. MTI/Czeglédi Zsolt

A vagonok által használt pálya sokkal nagyobb károsodást szenvedett, mint a másik, jobb oldali vágány, a vonatközlekedés biztosítása érdekében viszont ezzel kezdik a helyreállítást – ismertette a szakember, hozzátéve: 140 méteren kicserélik a vasúti síneket és 240 vasbetonaljjal teljesen újjáépítik a felső ágyazatot, ezután kezdenek hozzá a felsővezeték rekonstrukciójához.

A tervek szerint a jövő héten indulhat el a vonatforgalom villamos vontatással a jobb vágányon.

Ezt követi a kisiklás helyén teljesen használhatatlanná vált bal pálya alépítményének és földművének helyreállítása, ami sokkal nagyobb felújítási munka lesz - részletezte Hadnagy Attila.

Kitért arra, hogy ezen a vágányszakaszon mintegy

3600 méter sínt és csaknem 4500 vasbetonaljat kell kicserélni,

emellett közel 3 ezer tonna ágyazati anyag beszállítása és a vágányba építése lesz szükséges a teljes helyreállításhoz.

Megjegyezte, a három kidőlt felsővezeték-tartó oszlop pótlása után lehet a felsővezeték-hálózatot helyreállítani. A munkálatok a becslések szerint – a sérült pályarészek állapotától függően – körülbelül egy hónapig fognak tartani.

Téglás, 2023. május 11.
Az utolsó megrongálódott vagont vontatják el a május 7-én a Hajdúhadház és Újfehértó közötti Téglásnál történt tehervonat-baleset helyszínéről 2023. május 11-én. Várhatóan a jövő héten indulhat újra a vonatforgalom az egyik vágányon és utána kezdődhet meg a súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása.
MTI/Czeglédi Zsolt
Téglás, 2023. május 11. Az utolsó megrongálódott vagont vontatják el a május 7-én a Hajdúhadház és Újfehértó közötti Téglásnál történt tehervonat-baleset helyszínéről 2023. május 11-én. Várhatóan a jövő héten indulhat újra a vonatforgalom az egyik vágányon és utána kezdődhet meg a súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása. MTI/Czeglédi Zsolt

„A károk mértéke felmérés alatt van, de azt már most ki tudjuk jelenteni, hogy csak a műszaki mentésnek és a vasúti pálya helyreállításának a kárértéke meghaladja az egymilliárd forintot” – fogalmazott a MÁV szakembere, jelezve, a baleset okait a rendőrség és a vasúttársaság vasútbiztonsági szolgálata továbbra is vizsgálja.

Kérdésre válaszolva Hadnagy Attila elmondta, körülbelül ötszáz tonna rakomány borult ki a baleset miatt a vagonokból. Emellett a műszaki mentés során jelentős mennyiségű vasércpelletet kell kézi erővel kilapátolni a felborult kocsikból azért, hogy a daru be tudja emelni a vágányra a sérült kocsikat.

Téglás, 2023. május 11.
A MÁV Zrt. munkatársai dolgoznak a május 7-én a Hajdúhadház és Újfehértó közötti Téglásnál történt tehervonat-baleset helyszínén 2023. május 11-én. Várhatóan a jövő héten indulhat újra a vonatforgalom az egyik vágányon és utána kezdődhet meg a súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása.
MTI/Czeglédi Zsolt
Téglás, 2023. május 11. A MÁV Zrt. munkatársai dolgoznak a május 7-én a Hajdúhadház és Újfehértó közötti Téglásnál történt tehervonat-baleset helyszínén 2023. május 11-én. Várhatóan a jövő héten indulhat újra a vonatforgalom az egyik vágányon és utána kezdődhet meg a súlyosabb károkat szenvedett másik vágány helyreállítása. MTI/Czeglédi Zsolt
Címlapról ajánljuk
Téli gumi nélkül most senki ne induljon útnak Budapesten!
Berontott a hó

Téli gumi nélkül most senki ne induljon útnak Budapesten!

Ahogy a meteorológia előre jelezte, éjjel leesett az első hó Budapesten. A takarítási munkálatokkal kapcsolatban az InfoRádió Varga Csabát, a BKM FKF Köztisztasági Divízió főigazgatóját kérdezte.

Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Komoly pénzügyi nehézségei vannak az önkormányzatoknak: hogy tud segíteni a bankszektor?

Komoly pénzügyi nehézségei vannak az önkormányzatoknak: hogy tud segíteni a bankszektor?

Az önkormányzati piac 2014 óta, a konszolidáció befejezését követően folyamatos bővülést mutat, és ezzel párhuzamosan az OTP Bank piaci részesedése is növekszik, az elmúlt öt évben meghaladta a piac bővülésének ütemét. A konszolidáció óta eltelt időszakban az önkormányzatok hitelállománya ötszörösére, betétállománya pedig háromszorosára nőtt. 2016 végétől, a feladatok átszervezését követően,  megtakarításaik jelentős mértékben emelkedtek, követve az adóbevételek éven belüli ciklikusságát. Az energiaválság és az infláció azonban jelentősen megnövelte a működési költségeket - ezzel egyidejűleg a központi kormányzat egyes adóbevételeket, például az iparűzési adót csökkentette. Ennek következtében számos önkormányzat, különösen a kisebb településeken, likviditási problémákkal küzd, ami azt is jelenti, hogy megnövekedett az igény a likvid hitelezés iránt. Az OTP Bank októberben megjelent, egyszerűsített önkormányzati folyószámla-hitele ebben segít: a Portfolio a termék részleteiről és az önkormányzatok gazdálkodásának kihívásairól kérdezte Aladics Sándort, a pénzintézet Kereskedelmi Banki Divízójának igazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×