Számos ok együttesen járult hozzá a közelmúlt hatalmas közúti balesetéhez, az M1-es autópálya katasztrófájához, amelynek halálos áldozata is volt, és számtalan jármű tönkrement, a sztráda is javításra szorult:
- a nagy szélben porvihar keletkezett az épp művelés alatt állt, közeli földeken
- az így keletkezett rossz látási viszonyokat nem vették figyelembe a sofőrök
- az autópálya üzemeltetője is hibázhatott a közlekedők figyelmeztetésében, illetve nagy mennyiségű por volt magán az úttesten is, amelyből kevéssel korábban már történt egy kisebb baleset.
A közlekedési ügyekben felelős építési és beruházásügyi minisztérium - mint az a hvg.hu cikkéből kiderül - nem zárta ki, hogy a szabályok sem segítettek hozzá a március 11-ei szerencsétlenség elkerüléséhez, jelezve, hogy ha ez szükséges, jogalkotásra is sor kerül.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. álláspontja szerint bár az érintett útszakaszon volt védmű, az a hóátfúvás elől hivatott védeni az utat, a porátfúvás elleni védelmet az előzetes hatástanulmány nem tartotta szükségesnek.
Csepreghy Nándor miniszterhelyettes egy ellenzéki kérdésre válaszolva jelezte azt, hogy ha lezárulnak a vizsgálatok és a nyomozás, áttekintik, mely szabályokat és hogyan kell módosítani.