eur:
392.83
usd:
363.46
bux:
72292.44
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Nyitókép: Budapest Airport / Baranyi Róbert

Már csak egy engedély kell a Ferihegy 1-es terminálhoz

Eseménydús 2022-es évet zárt a Budapest Airport.

Rendkívül nagy kihívást jelentő, ám mégis nagyon sikeres évet zárt 2022-ben a Budapest Airport - közölte a társaság. A vállalat visszaépítette a Covid előtti utasforgalom 75 százalékát, teljesen új célállomások váltak elérhetővé és regionális vezetővé vált a minőség terén, miközben a légiáru mennyisége soha korábban nem látott rekordokat döntött.

Több fontos fenntarthatósági beruházás is kezdetét vette, és a négy év alatt megvalósított repülőtéri fejlesztések értéke év végére elérte a 90 milliárd forintot. A repülőtér üzemeltetője tavaly is folytatta az 1. Terminál újranyitására és a 3. Terminál építésére történő felkészülést, miközben újabb hazai és nemzetközi díjakat nyert a minőség, a fenntarthatóság, a HR és a kommunikáció területén is.

Ukrajnai háború

A tavalyi év első két hónapja a megszokott ütemben és az előrejelzések szerint alakult a budapesti légikikötőben, azonban a február végén kezdődött ukrajnai orosz invázió miatt kialakult menekültválság márciusban nem mindennapi feladatokat jelentett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is.

A Budapest Airport az evakuációs járatok problémamentes kezelése érdekében

átmenetileg újranyitotta az 1-es terminált, ahonnan összesen több mint 8000, főként indiai, nigériai, ecuadori és marokkói diák utazott el és ahová 3200 ukrán állampolgár érkezett.

A repülőtér üzemeltető a hatóságokkal, a nagykövetségekkel, a minisztériumokkal és a segélyszervezetekkel közösen biztosította az összes menekült megfelelő ellátását, miközben a 2-es terminál forgalma zavartalanul üzemelt.

Átalakult az utazóközönség

Az már áprilisban látszott, hogy a Covid utáni első igazán erős nyár kihívások elé fogja állítani a repülőterek többségét, különösen azokat, ahol a munkaerőhiány kritikus szintet ért el. A Budapest Airport közleménye szerint a légikikötő és a földi kiszolgáló vállalatok tevékenysége sem akadozott az időben megkezdett toborzásnak és több, átalakított folyamatnak köszönhetően.

A nyári hónapokban az utasforgalom elérte a járvány előtti szint 80 százalékát, újra átlépve az 1 millió főt.

Budapest Airport / Baranyi Róbert
Budapest Airport / Baranyi Róbert

A hazai és a nemzetközi gazdasági helyzet hatására (a légitársaságokra kivetett extraprofitadó és az infláció miatt) az őszi hónapokban ismét csökkenésnek indult az utasforgalom, a magas euróárfolyam hatására elkezdett megváltozni a repülőtéri utasösszetétel a külföldi turisták javára. Az előrejelzések már akkor mutatták, hogy a járvány előtti utasforgalom teljes visszaépülése egy évvel, 2024-re tolódik.

Zajvédelmi program

Szeptemberben elindult "minden idők legnagyobb és legtöbb szolgáltatást kínáló, három éven át tartó zajvédelmi programja", összesen 1,2 milliárd forint (3 millió euró) értékben. A több mint tíz éve futó, most kibővített, immár 4000 ingtatlant érintő program célja, hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében élők zajterhelése csökkenjen az ingatlanok lakó-és pihenőhelyiségeiben található nyílászáróinak utólagos szigetelése vagy cseréje, a redőnytokok szigetelése, illetve hangszigetelt szellőztető berendezés telepítése által.

1-es és 3-as terminál

A Budapest Airport 2022-ben is folyamatosan készült az 1-es terminál újranyitására, ahol

már csak az építési engedély beérkezésére vár az üzemeltető.

A tervek szerint és a prognózisokkal összhangban a területileg duplájára növelt és felújított 1-es terminálnak legkésőbb 2025 nyarán meg kell nyitnia ahhoz, hogy a növekvő utasforgalom kezelését a megszokott magas minőségű szolgáltatásokkal ki tudja elégíteni a vállalat, továbbá az ország turizmusa tovább tudjon fejlődni.

"Az 1-es terminál újranyitásának késése közvetlen és jelentős hatással lenne a magyarországi turizmus növekedésére" - közölte a vállalat.

Mindeközben a tavaly is folyamatosan zajlott a felkészülés a 3-as terminál építésére, amelynek első fő szegmensei a tervek szerint 2030-ban fognak elkészülni. Jelenleg a nemzetközi tervpályázatra való felkészülés, a fázisolás és az előzetes tanulmányok elkészítése zajlik, hogy az építkezés ne okozzon majd fennakadást a 2-es terminál működésében.

Címlapról ajánljuk
Feledy Botond: akár a harmadik legnagyobb frakció is lehet a Patrióták Európáért

Feledy Botond: akár a harmadik legnagyobb frakció is lehet a Patrióták Európáért

Több párt érdeke, hogy az Európai Parlament kitolja a frakciók bejelentésének időpontját. Eredetileg július 4. éjfélkor jár le az informális határidő, az EP alakuló ülésére pedig július közepén kerülhet sor – mondta Feledy Botond. Arra is felhívta a figyelmet, hogy egy frakció megléte és a létszáma meghatározza azt, hogy pénzügyi forrásokban, pozíciókban, felszólalásokban milyen erőt képviselhet majd az Európai Parlamentben.

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Egekbe szöktek a szolgáltatásárak itthon – De miért vagyunk rekorderek?

Egekbe szöktek a szolgáltatásárak itthon – De miért vagyunk rekorderek?

Ha a szolgáltatások nem drágulnának olyan ütemben, ahogy azt teszik 2024-ben, már valószínűleg teljesült volna a Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja. A szolgáltatásinfláció Magyarországon volt a legmagasabb uniós összevetésben májusban. De vajon tényleg a bankok és a telekommunikációs cégek visszamenőleges áremelései tehetnek minderről?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×