eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 29. vasárnap Mihály
Egy dolgozó helyére teszi a töltőpisztolyt tankolás után egy OMV töltőállomáson a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron 2017. január 25-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Mohai Balázs

Itt vannak az első adatok, jelentősen változtak az autózási szokások az ársapka eltörlése után

A magyar auósok több mint fele kevesebbet használja a kocsiját a hatósági ár kivezetése óta, 17 százalék szinte le is mondott róla.

Aki teheti, visszafogja a gépkocsihasználatát, de csak az autósok hetede lát kevesebb autót az utakon – írja az Impetus Research friss felmérése alapján a Portfolio. Kutatás szerint a magyar autósok kétharmada számára az autó nélkülözhetetlen, de csupán a sofőrök egyharmadának mindennapi munkaeszköze a gépkocsi.

A legfontosabb megállapítások:

  • Az autósok 67 százalékának komoly kiadást jelent az autó megtankolása
  • 58 százalékuk kevesebbet használja a kocsiját a hatósági árszabályozás kivezetése óta. Az autósok kétötöde csak kis mértékben fogja vissza az autózását, ezzel szemben 17 százalék sokkal kevesebbet használja a kocsit az emelkedő benzinárak miatt.
  • A hatósági ár eltörlése óta az autósok közel fele jobban megfontolja, hogy autóba üljön, vagy inkább más módon közlekedjen.
  • Az autósok harmada igyekszik olyan módon vezetni autóját, hogy az kisebb fogyasztást eredményezzen.
  • Minden negyedik autós jobban megszervezi az autózást – azaz többen utaznak együtt, vagy az útvonalat előre kigondolják, hogy ezzel is megtakaríthassanak a családi kassza javára.
  • Az autósok ötöde választja inkább a tömegközlekedést, ez különösen igaz a budapesti és fiatalabb autósokra.
  • Kerékpárra vagy robogóra az autósok tizede vált spórolás céljából, elsősorban a kisvárosi sofőrök.
  • Az autósok háromnegyede megváltoztatta a tankolási szokásait a magas árak miatt. Minden negyedik autós tudatosan keresi az olcsóbb benzinkutakat, majdnem minden negyedik autós ritkábban tankol, minden ötödik pedig aktívabban használja a benzinkutak kedvezmény- vagy pontgyűjtő akcióit.
  • A hazai sofőrök hat százaléka tankol inkább külföldön, ez kis aránynak tűnik, de a valóságban 240 ezer autóst jelent, amely már érezhető vásárlási potenciál.
  • A megkérdezettek 13 százaléka véli úgy, hogy kevesebb autó közlekedik a magyar utakon.
  • Az autósok 64 százaléka az üzemanyagárak további növekedésére számít a következő hónapokban.
Címlapról ajánljuk
Már megint nyílik a vagyoni olló: lemaradnak a világ szegényei

Már megint nyílik a vagyoni olló: lemaradnak a világ szegényei

Az utóbbi tíz évben leállt a világ szegényebb országainak felzárkózása. Azaz, lassabban haladnak a jólét felé, mint ahogy a gazdagok gazdagodnak. Pedig, a 90-es évek közepétől húsz éven át éppenséggel visszaszorulóban volt a szegénység és javultak a mutatók. A folyamat azonban körülbelül tíz éve elakadt – írja az Economist magazin.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
Ijesztő trend indult újra a világban, ismét nő a szakadék

Ijesztő trend indult újra a világban, ismét nő a szakadék

Az elmúlt évtizedben megtorpant a fejlődő országok felzárkózása a gazdagabb nemzetekhez képest. Az Economist magazin elemzése szerint a szegényebb országok jóléti mutatói lassabban javulnak, mint ahogy a fejlett gazdaságok gyarapodnak. Ez a trend ellentétes az 1990-es évek közepétől kezdődő húszéves időszakkal, amikor a globális szegénység csökkenő tendenciát mutatott - közölte az Infostart.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×