eur:
415.95
usd:
399.9
bux:
0
2025. január 7. kedd Attila, Ramóna
Egy dolgozó helyére teszi a töltőpisztolyt tankolás után egy OMV töltőállomáson a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron 2017. január 25-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Mohai Balázs

Itt vannak az első adatok, jelentősen változtak az autózási szokások az ársapka eltörlése után

A magyar auósok több mint fele kevesebbet használja a kocsiját a hatósági ár kivezetése óta, 17 százalék szinte le is mondott róla.

Aki teheti, visszafogja a gépkocsihasználatát, de csak az autósok hetede lát kevesebb autót az utakon – írja az Impetus Research friss felmérése alapján a Portfolio. Kutatás szerint a magyar autósok kétharmada számára az autó nélkülözhetetlen, de csupán a sofőrök egyharmadának mindennapi munkaeszköze a gépkocsi.

A legfontosabb megállapítások:

  • Az autósok 67 százalékának komoly kiadást jelent az autó megtankolása
  • 58 százalékuk kevesebbet használja a kocsiját a hatósági árszabályozás kivezetése óta. Az autósok kétötöde csak kis mértékben fogja vissza az autózását, ezzel szemben 17 százalék sokkal kevesebbet használja a kocsit az emelkedő benzinárak miatt.
  • A hatósági ár eltörlése óta az autósok közel fele jobban megfontolja, hogy autóba üljön, vagy inkább más módon közlekedjen.
  • Az autósok harmada igyekszik olyan módon vezetni autóját, hogy az kisebb fogyasztást eredményezzen.
  • Minden negyedik autós jobban megszervezi az autózást – azaz többen utaznak együtt, vagy az útvonalat előre kigondolják, hogy ezzel is megtakaríthassanak a családi kassza javára.
  • Az autósok ötöde választja inkább a tömegközlekedést, ez különösen igaz a budapesti és fiatalabb autósokra.
  • Kerékpárra vagy robogóra az autósok tizede vált spórolás céljából, elsősorban a kisvárosi sofőrök.
  • Az autósok háromnegyede megváltoztatta a tankolási szokásait a magas árak miatt. Minden negyedik autós tudatosan keresi az olcsóbb benzinkutakat, majdnem minden negyedik autós ritkábban tankol, minden ötödik pedig aktívabban használja a benzinkutak kedvezmény- vagy pontgyűjtő akcióit.
  • A hazai sofőrök hat százaléka tankol inkább külföldön, ez kis aránynak tűnik, de a valóságban 240 ezer autóst jelent, amely már érezhető vásárlási potenciál.
  • A megkérdezettek 13 százaléka véli úgy, hogy kevesebb autó közlekedik a magyar utakon.
  • Az autósok 64 százaléka az üzemanyagárak további növekedésére számít a következő hónapokban.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.07. kedd, 18:00
Aczél Petra
kommunikációs szakértő, a MOME rektorhelyettes
Mellár Tamás: még egyszer az adósságválság esélyéről

Mellár Tamás: még egyszer az adósságválság esélyéről

A Surányi György és köztem kibontakozott vita látszólag szakmai, valójában azonban hitvita, hiszen arról szól, hogy mennyire értékeljük kedvezőtlennek a jelenlegi gazdasági helyzetet és a rövidtávú kilátásokat. Azért mondom ezt, mert az n-számú makro- és pénzügyi változóból mindig kiválasztható k1-számú olyan változó, amely az egyik (például a kevésbé pesszimista) és k2-számú olyan változó, amely a másik (például a sokkal pesszimistább) forgatókönyvet támasztja alá. A nagy kérdés, persze az, hogy végsősoron a k1 vagy a k2 változók lesznek a meghatározók a közeljövőben bekövetkező eseményekben. Erre itt és most nem tudunk megalapozott (tudományosan alátámasztott) választ adni, bármennyit is vitatkozunk róla. Ezért a részemről a további, meddő vitát nem fogom folytatni. De most még reagálok egy-két dologra Surányi György viszontválasza kapcsán.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×