Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Lázár János építési és beruházási miniszter beszél a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett gazdasági fórumon Debrecenben 2022. november 24-én.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Fontos ígéreteket tett Lázár János

Tisztességes anyagi megbecsülést ígért a MÁV és a Volán dolgozóinak az építésügyi és közlekedési miniszter, és arról beszélt, véget vet az autósok üldözésének.

December 1-je óta vagyok közlekedési miniszter, nekem már nemcsak az a dolgom, hogy megépítsem, hanem az is, hogy kitaláljam, milyen legyen Magyarország közlekedése. S ebben számomra a vidékfejlesztés a legfontosabb célkitűzés – mondta Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter a vaol.hu-nak, amikor Vas vármegyébe látogatott. Beszélt arról, hogy tizenkét év alatt 283 milliárdot költöttek Vasban útépítésre, de vannak adósságok, több projektet felfüggesztettek, viszont ezek "nem lettek elfelejve".

A miniszter kijelentette, hogy elrendelte az útépítések megtervezését, hogy amint "újra pénzbőség lesz, képesek legyünk azokat megépíteni". Beszélt arról is, hogy fontosnak tartja a járási székhelyek megközelíthetőségét, hogy sehol se kelljen félóránál többet utazni a szolgáltatásért, egy nap ne kelljen egy óránál többet ingázni. Ehhez szükség van arra is, hogy a különböző járműtípusok elérhetőek legyenek.

A MÁV-Volán csoport alkalmazottainak azt ígérte, hogy a munkatársakat sokkal jobban meg kell becsülni. "Ez egy óriási kihívás, és be kell lássuk, hogy az infrastruktúra és az eszközök hagynak maguk után kívánnivalót. Rosszak a vasútvonalaink, sokszor az autóbuszok, a vasúti közlekedési eszközök. A programom az, hogy ezt próbálom olcsóvá tenni, s vannak más javaslataim is a kormány asztalán. Fontos célkitűzésem, hogy az az 57 ezer ember, aki naponta ezt a rossz infrastruktúrát működteti és ellátja az utazóközönséget, anyagilag és társadalmilag legyen megbecsülve.

Korkedvezményes nyugdíjat nem, de tisztességes anyagi megbecsülést ígérek"

– mondta Lázár János.

Az infrastruktúra javítása érdekében két programot tervez elindítani. "Egyrészt pályakorszerűsítést: 8500 kilométernyi vasútvonal van Magyarországon, ebből 4500 kilométer sebességkorlátozott, ami azt jelenti, hogy a magyar vasúthálózat 50 százalékán késnek a vonatok. Egy nap 200 órányi késés jön össze, ez nyilvánvalóan nem tartható, ettől a vasút nem lesz versenyképes. Javítani kell a pályát és folyamatosan korszerűsíteni kell a járműveket" – mondta. Hozzátette, a Volánnál is járműbeszerzésekre készülnek, a hagyományos üzemanyaggal működő járművek helyett környezetbarát buszokat vennének.

"Szeretnék egy autósbarát politikát Magyarországon.

Az autósok üldözésének szeretnék véget vetni,

hiszen nagyon sok ember Vas megyében is rákényszerül, hogy autóval közlekedjen, de szeretném, ha a MÁV és a Volán szolgáltatásai is jobbak lennének. A jobb alatt azt értem, ha nem tudjuk rövidtávon a minőséget javítani, akkor olcsóbb legyen" – jelentette ki a miniszter.

Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 27. 05:00
×
×
×
×