eur:
396.79
usd:
355.44
bux:
74512.72
2024. szeptember 27. péntek Adalbert
Driving car at motorway at high speed
Nyitókép: Darwel/Getty Images

Fontos tudnivaló a traffipaxokról: akár duplán is fizethet a magyar autós

A sebességmérő készülékek minimális távolságát semmilyen jogszabály nem korlátozza, a rendőrség pedig tudatosan él a sorozatmérések módszerével.

40 másodperc alatt kétszer is „letraffipaxozták” a Telex egyik olvasóját, aki a sebességhatárt átlépve autózott egy kilométert a 6-os számú főút budapesti szakaszán, ezért dupla bírságot kellene fizetnie. A sofőr nem vitatja, hogy szabályt sértett, de „gyanúsnak” találta, hogy a rendőrség úgy duplázta meg a sebességtúllépés módjától függően minimum 30, maximum 300 ezer forintos közigazgatási bírság összegét, hogy két különböző pontról ugyanazt az autót ellenőrizte.

A híroldal az eset kapcsán a Budapesti Rendőr-főkapitánysághoz fordul, mások mellett arról érdeklődve, mi értelme a fix bírságösszegeknek, ha a készülékek számával szorozhatóvá válnak, illetve, hogy milyen visszatartó funkciót remélnek bármilyen közlekedési bírságtól, ha az első szabálysértésről még nem is értesül az érintett, amikor egy lendülettel elkövet egy másodikat. Arra is kíváncsiak voltak, hogy mennyire bevett módszer a traffipaxok halmozása, és hogy hány gyorshajtót kaptak el október 11-én, a 6-os budafoki szakaszán.

A BRFK válaszaiból kiderül, hogy aznap délelőtt a Budapest XI–XXII. kerületében, a Szerémi úton, illetve a Budafoki úton, a Hunyadi János úton és 6-os számú főúton, vagyis a déli irányba vezető fő közlekedési útvonalon állítottak fel traffipaxokat. Mint jelezték,

a sebességmérő készülékek minimális távolságát semmilyen jogszabály nem korlátozza,

és néhány héttel ezelőtt tudatosan használták a sorozatmérések módszerét. A rendőrség arra is felhívta a figyelmet, hogy a járművezetők más esetekben a fixen telepített sebességmérő kapuk környezetében lassítanak, majd azt elhagyva ismét gyorsítanak. Ilyen dupla méréseket a VÉDA-kapuk közelében is szoktak végezni. (Gyorshajtócsapda például az M5-ös autópálya Nagykőrösi úti bevezető szakasza.)

Arra kérdésre, hogy a cikkben említett sofőrnek ki kell-e fizetnie a kevesebb mint egy perc időkülönbséggel összehozott gyorshajtási bírságokat, azt írta a BRFK, hogy bár elvileg nem kell kétszer kifizetni egy ugyanazon a ponton két különböző műszerrel rögzített sebességtúllépés miatt kiszabott bírságot, a vizsgált ügy nem ebbe a kategóriába tartozik. Szerintük a sebességmérés két különböző helyszínen történt, a két gép közti távolság pedig 1100 méter volt, vagyis a gyorshajtónak kétszer harmincezer forintot kell befizetnie. Aznap rajta kívül még kilenc autóst büntettek meg duplán, a BRFK levezetése értelmében két különböző gyorshajtás miatt a fenti útvonalon.

Mivel a rendőrség nem vállalkozott elvi fejtegetésre a bírságduplázás kapcsán, a Telex egy közlekedési ügyvéddel is megosztotta az ügy részleteit, aki szerint megfontolandó a fellebbezés egy hasonló esetben. Az ügyvéd úgy látja, több problémát is felvet a sorozatos sebességmérések gyakorlata.

Címlapról ajánljuk
Koppintás és „rablás” a riválistól, nyerő pilótapáros a fedélzeten – a McLaren felemelkedésének háttere

Koppintás és „rablás” a riválistól, nyerő pilótapáros a fedélzeten – a McLaren felemelkedésének háttere

A McLarennél Lewis Hamilton 2012-es távozása után komoly vesszőfutás kezdődött, ami főként a rossz motorválasztás számlájára volt írható. Az elmúlt években viszont sokat fejlesztett a brit istálló, aminek a gyümölcse az idei szezonra érett be – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, hogy a Lando Norris–Oscar Piastri páros nagyon jól működik, igaz, vannak hiányosságaik is, így egyáltalán nem lehet leírni Max Verstappent.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.27. péntek, 18:00
Steinbach József
a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke
Túlfejlesztett a piac, 20-25 százalékos üresedési ráták jöhetnek

Túlfejlesztett a piac, 20-25 százalékos üresedési ráták jöhetnek

Megtorpanni látszik a spekulatív ipari és logisztikai ingatlanok piaca. Ez csak a ciklikusság vagy rendszerszintű a probléma? Ki, milyen fejlesztésekben látja a jövőt? Inkább Budapest vagy inkább a vidék lehet a következő évek slágere? Hol lesz az üresedési ráta 2025 végén? Többek között ezekről a kérdésekről beszéltek a XX. Property Investment Forum konferencia ipar-logisztikai panelbeszélgetésének szakértői, Székely Ádám, az Innovinia ügyvezető igazgatójának, tulajdonosának, az IFK, alelnökének moderálásában.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 27. 12:41
×
×
×
×