eur:
394.82
usd:
368.04
bux:
70489.39
2024. június 24. hétfő Iván
Nyitókép: BKK

Nagy ötletet vetnek be a 3-as metró akadálymentesítésénél

A gumi fog segíteni a szerelvényre lépésben.

Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. a felújítás alatt álló 3-as metró vonalán, az akadálymentes közlekedés elősegítése érdekében gumiból készült peronhézag-kitöltővel csökkentenék a peron és a szerelvények közötti átlépési távolságot.

A BKV Zrt. közleményében azt írta, hogy szerdától öt állomáson - Újpest-központ, Újpest-városkapu, Forgách utca, Corvin-negyed, Határ út - kezdődik a Platform Gap Filler (PGF), peronhézag-kitöltő tesztelése. A próba idejére a peronok szélére különböző hosszúságú fogakkal ellátott, körülbelül 60 centiméteres hungarocell darabokat rögzítettek, amelyek segítenek majd a végleges méretek beállításában.

A PGF egy erős, gumiból készült perontoldat, amely a megfelelő méretű elemek kiválasztásával és felszerelésével

minimálisra csökkenti az átlépési távolságot a peronszél és szerelvény ajtajának széle között.

Rugalmas, ezért nem okoz sérülést a metrószerelvényben, ugyanakkor ellenáll az utasforgalom okozta terhelésnek, a meglévő adottságok figyelembevételével pedig utólagosan is beépíthető - ismertette a közlekedési társaság.

A BKV azt írta, hogy a peronok és a szerelvények közötti túl nagy, 5-6 centiméteres távolság problémájára a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) hívta fel a figyelmet, jelezve, hogy a kerekesszékkel közlekedőknek a 2 centiméter jelentene elfogadható értéket.

Hozzátették, hogy a probléma nem egyedi, világszerte alkalmaznak különböző műszaki megoldásokat a távolság csökkentésére a metrók, vasútvonalak állomásain. Az elvégzett vizsgálatok alapján a megoldást a PGF-elem beépítése jelentheti, amelyet több cég is gyárt, így beszerzése viszonylag könnyű, és több európai városban is alkalmazzák már.

A tesztelés után a tervek szerint állomásonként négy, azaz perononként két-két beszállási pozícióban ötméteres szakaszokon rögzítik majd a PGF elemeket, az akadálymentes be- és kiszállási lehetőségeket pedig peronburkolati jelek mutatják majd. A teljes vonalon egy éven belül valósulhat meg a projekt - olvasható a közleményben.

Címlapról ajánljuk
Hajnalig tartó ünneplés után most jön a napokig tartó álmodozás

Hajnalig tartó ünneplés után most jön a napokig tartó álmodozás

Hajnali fél kettő is elmúlt már, amikor a magyar válogatott autóbusza kigördült a stuttgarti stadion parkolójából, s elindult a csapat Weiler-Simmerberg felé, a szállásra. A szurkolók egy része még akkor is éltette a játékosokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.24. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem tanár
A fiatalok harmada úgy véli, soha nem fog tudni saját lakást venni

A fiatalok harmada úgy véli, soha nem fog tudni saját lakást venni

Minden harmadik 25-34 év közötti fiatal borúlátó a tekintetben, hogy képes lesz-e az életben kifizetni egy lakást – derült ki az OTP Otthon és az OTP Bank megbízásából, a közelmúltban készült kutatásból. Mindez nem is csoda, az ingatlankereső portál adatbázisa szerint Budapesten átlagosan 1,1 millió forintos négyzetméteráron hirdetik a használt lakásokat és a fővárost nem beleszámítva is, országosan négyzetméterenként 726 ezer forintba kerül egy garzonlakás.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×