Infostart.hu
eur:
397.98
usd:
338.75
bux:
101196.42
2025. július 24. csütörtök Kincső, Kinga
Nyitókép: BKK

Nagy ötletet vetnek be a 3-as metró akadálymentesítésénél

A gumi fog segíteni a szerelvényre lépésben.

Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Zrt. a felújítás alatt álló 3-as metró vonalán, az akadálymentes közlekedés elősegítése érdekében gumiból készült peronhézag-kitöltővel csökkentenék a peron és a szerelvények közötti átlépési távolságot.

A BKV Zrt. közleményében azt írta, hogy szerdától öt állomáson - Újpest-központ, Újpest-városkapu, Forgách utca, Corvin-negyed, Határ út - kezdődik a Platform Gap Filler (PGF), peronhézag-kitöltő tesztelése. A próba idejére a peronok szélére különböző hosszúságú fogakkal ellátott, körülbelül 60 centiméteres hungarocell darabokat rögzítettek, amelyek segítenek majd a végleges méretek beállításában.

A PGF egy erős, gumiból készült perontoldat, amely a megfelelő méretű elemek kiválasztásával és felszerelésével

minimálisra csökkenti az átlépési távolságot a peronszél és szerelvény ajtajának széle között.

Rugalmas, ezért nem okoz sérülést a metrószerelvényben, ugyanakkor ellenáll az utasforgalom okozta terhelésnek, a meglévő adottságok figyelembevételével pedig utólagosan is beépíthető - ismertette a közlekedési társaság.

A BKV azt írta, hogy a peronok és a szerelvények közötti túl nagy, 5-6 centiméteres távolság problémájára a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) hívta fel a figyelmet, jelezve, hogy a kerekesszékkel közlekedőknek a 2 centiméter jelentene elfogadható értéket.

Hozzátették, hogy a probléma nem egyedi, világszerte alkalmaznak különböző műszaki megoldásokat a távolság csökkentésére a metrók, vasútvonalak állomásain. Az elvégzett vizsgálatok alapján a megoldást a PGF-elem beépítése jelentheti, amelyet több cég is gyárt, így beszerzése viszonylag könnyű, és több európai városban is alkalmazzák már.

A tesztelés után a tervek szerint állomásonként négy, azaz perononként két-két beszállási pozícióban ötméteres szakaszokon rögzítik majd a PGF elemeket, az akadálymentes be- és kiszállási lehetőségeket pedig peronburkolati jelek mutatják majd. A teljes vonalon egy éven belül valósulhat meg a projekt - olvasható a közleményben.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Dobrowiecki Péter: kérdésessé vált, hogy kitartanak-e a koalíciós partnerek Donald Tusk mellett

Dobrowiecki Péter: kérdésessé vált, hogy kitartanak-e a koalíciós partnerek Donald Tusk mellett

Jelentősen átalakította kormányát Donald Tusk, amivel az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője szerint az lehet a célja, hogy hatékonyabb legyen a működés és konkrét eredményeket tudjanak felmutatni. Az elemző arról is beszélt, hogy már nemcsak az ellenzéki szimpatizánsok, hanem a kormánykoalíció szavazói is egyre türelmetlenebbek, miközben recseg-ropog a koalíció is.

Lezuhant az eltűnt orosz repülő, megtalálták a roncsait

Lezuhant az oroszországi Amuri területen eltűnt An-24-es típusú utasszállító repülőgép, megtalálták a roncsait – közölte a TASZSZ hírügynökséggel az Oroszországi Föderáció Sürgősségi Helyzetek Minisztériumának sajtószolgálata csütörtökön.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.24. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. július 24. 12:46
×
×
×
×