Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Tehervonat kisiklott kocsijai Biatorbágy és Herceghalom között, ahol összeütközött két tehervonat 2022. július 10-én hajnalban. A balesetben több kocsi is kisiklott; a két település között nem közlekednek a vonatok.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Százmilliós kár a hajnali vonatbalesetben - lezárult a vizsgálat

Jól működött a biztosítóberendezés a vasárnap kora reggeli baleset idején, amikor tehervonatok ütköztek Biatorbágy és Herceghalom között - közölte a MÁV szóvivője a baleset helyszínén tartott sajtótájékoztatóján.

Biber Anett elmondta, lezajlott a baleset vizsgálata, amely megállapította, hogy jól működött a biztosítóberendezés, nem volt semmilyen műszaki meghibásodás a baleset idején.

A MÁV-csoport, a MÁV Zrt. felelősségét semmilyen tekintetben nem állapította meg a vizsgálat - jelentette ki. A balesetben személyi sérülés nem történt, a kár - a jelenlegi becslések szerint - meghaladja a 100 millió forintot.

Mint arról az Infostart is beszámolt, a Budapest-Győr vasútvonalon, a Biatorbágy felől Herceghalom irányába közlekedő tehervonat utolérte, majd nekiütközött az előtte haladó másik tehervonatnak.

Az első tehervonat üres gabonaszállító kocsikat továbbított, az ütközés következtében hét kocsija siklott ki, amelyből három az oldalára borult.

Az ebbe a szerelvénybe belefutó vonat kétezer tonnás volt - tette hozzá Biber Anett.

A vonatközlekedés szünetel ezen a szakaszon, Biatorbágy és Herceghalom között pótlóbuszok viszik az utasokat.

Biatorbágy, 2022. július 10.
Tehervonat kisiklott kocsija Biatorbágy és Herceghalom között, ahol összeütközött két tehervonat 2022. július 10-én hajnalban. A balesetben több kocsi is kisiklott; a két település között nem közlekednek a vonatok.
MTI/Mihádák Zoltán
MTI/Mihádák Zoltán
Biatorbágy, 2022. július 10.
Tehervonat kisiklott kocsija Biatorbágy és Herceghalom között, ahol összeütközött két tehervonat 2022. július 10-én hajnalban. A balesetben több kocsi is kisiklott; a két település között nem közlekednek a vonatok.
MTI/Mihádák Zoltán
MTI/Mihádák Zoltán

A helyreállítás jelenleg is zajlik, a szakemberek egy daruval próbálják visszaemelni a kisiklott kocsikat, a cél, hogy valamilyen módon futóképessé tegyék azokat, hogy be tudják vontatni a legközelebbi állomásra - részletezte a szóvivő.

A baleset következtében az egyik vágány 40 centiméterrel, a másik 15 centiméterrel mozdult el eredeti helyéről.

Megsérültek a betonaljak, ezek közül ötvenet cserélni kell, és a sínszálak cseréjére is szükség lesz.

Az ütemterv szerint az egyik vágányt hétfőn visszaadhatják a vonatforgalomnak 40 kilométer/órás sebességkorlátozással.

Amennyiben az utasok szeretnék a menetjegyüket visszaváltani, kártérítési igényt benyújtani, azt megtehetik a MÁV ügyfélszolgálatán - tette hozzá Biber Anett.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×