eur:
392.6
usd:
362.78
bux:
72164.93
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Nyitókép: Pixabay

Ismét aktivizálta magát a reklámadó ellen a Magyar Reklámszövetség

Szerintük megszüntetni, nem pedig újraéleszteni kellene az adóterhet, amely káros az amúgy is nehéz helyzetbe kerülő szakmára nézve.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a május 26-i Kormányinfón jelentette be, hogy 2023. január 1-től visszatér a reklámadó, melytől 15 milliárd forint plusz bevételt remél a kormány.

A 2014-ben bevezetett, majd uniós nyomásra többször módosított, végül 2019-ben 2022 év végéig felfüggesztett adó ellen annak bevezetésekor széles körű tiltakozás alakult ki a Magyar Reklámszövetség vezetésével.

A szervezet és társszövetségei pénteken közleményben reagáltak, közölve, fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók már önmagukban rontják a reklámipar teljesítményét. A reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, annak visszafogása kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra, a gazdasági fejlődésre és GDP-re.

Meglátásuk szerint bár értik, hogy a magyar gazdaság nehéz helyzetben van és szeretnének is részt vállani a kihívások megoldásában, de a reklámipar egyhangú szakmai véleménye szerint a reklámadó éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat. Érvként felidézték, hogy a 2021-es hazai médiatorta mérete nominális értéken a Covid-válságot követően még mindig nem érte el a 2019-es szintet (-0,2 százalékkal csökkent 2019-hez képest), tehát extraprofitról szó sincs. Mindemellett a gyengülő gazdasági környezetben és az új vállalati különadók mellett bejelentett reklámadó a hazai médiaszereplők profitabilitását negatívba taszíthatja - a cégekre kirótt plusz terhek az inflációval együtt biztosan a hirdetési büdzsék jelentős csökkenését eredményezik, írták.

A reklámadó a COVID-válságból éppen talpra álló és az orosz-ukrán háború miatt újabb gazdasági válságba csöppenő tartalomelőállítással foglalkozó hazai médiavállalatokat minden bizonnyal még előnytelenebbül érinti majd, mint a globális hirdetési platformokat (például a közösségi médiát) - szögezték le.

A Magyar Reklámszövetség és társszervezetei egyeztetést szeretnének a kormányzattal.

Címlapról ajánljuk
Deutsch Tamás: erős EP-frakciónk lesz, amely azonnal komoly súllyal bír majd a döntéshozatalban

Deutsch Tamás: erős EP-frakciónk lesz, amely azonnal komoly súllyal bír majd a döntéshozatalban

A Fidesz európai parlamenti képviselője reálisnak tartja, hogy a formálódó Patrióták Európáért pártszövetség a frakcióalapítás feltételeként előírt országszám dupláját, illetve a létszám négyszeresét is teljesítheti. Deutsch Tamás arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a frakció a jövő hét elején alakulhat meg, és szerinte az Európai Parlament harmadik vagy negyedik legnagyobb ereje lehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Otthonfelújítási Program: elérhető a kivitelezők és tanácsadók listája

Otthonfelújítási Program: elérhető a kivitelezők és tanácsadók listája

Korábban már írtunk arról, hogy az ÉMI Építésügyi Minőségellenőrző Innovációs Nonprofit Kft. honlapján az Otthonfelújítási Programhoz kapcsolódóan megjelent a támogatott termékek, berendezések listája. Ezúttal arról számolt be az ÉMI, hogy a honlapon már látható a program megvalósításában kivitelezőként, valamint tanácsadóként opcionálisan bevonható eddig regisztrált vállalkozások listája is, amik folyamatosan bővülnek a vállalkozások regisztrációi alapján.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×