eur:
397.59
usd:
364.48
bux:
89228.13
2025. március 18. kedd Ede, Sándor
Nyitókép: Pixabay

Ismét aktivizálta magát a reklámadó ellen a Magyar Reklámszövetség

Szerintük megszüntetni, nem pedig újraéleszteni kellene az adóterhet, amely káros az amúgy is nehéz helyzetbe kerülő szakmára nézve.

Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a május 26-i Kormányinfón jelentette be, hogy 2023. január 1-től visszatér a reklámadó, melytől 15 milliárd forint plusz bevételt remél a kormány.

A 2014-ben bevezetett, majd uniós nyomásra többször módosított, végül 2019-ben 2022 év végéig felfüggesztett adó ellen annak bevezetésekor széles körű tiltakozás alakult ki a Magyar Reklámszövetség vezetésével.

A szervezet és társszövetségei pénteken közleményben reagáltak, közölve, fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók már önmagukban rontják a reklámipar teljesítményét. A reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, annak visszafogása kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra, a gazdasági fejlődésre és GDP-re.

Meglátásuk szerint bár értik, hogy a magyar gazdaság nehéz helyzetben van és szeretnének is részt vállani a kihívások megoldásában, de a reklámipar egyhangú szakmai véleménye szerint a reklámadó éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat. Érvként felidézték, hogy a 2021-es hazai médiatorta mérete nominális értéken a Covid-válságot követően még mindig nem érte el a 2019-es szintet (-0,2 százalékkal csökkent 2019-hez képest), tehát extraprofitról szó sincs. Mindemellett a gyengülő gazdasági környezetben és az új vállalati különadók mellett bejelentett reklámadó a hazai médiaszereplők profitabilitását negatívba taszíthatja - a cégekre kirótt plusz terhek az inflációval együtt biztosan a hirdetési büdzsék jelentős csökkenését eredményezik, írták.

A reklámadó a COVID-válságból éppen talpra álló és az orosz-ukrán háború miatt újabb gazdasági válságba csöppenő tartalomelőállítással foglalkozó hazai médiavállalatokat minden bizonnyal még előnytelenebbül érinti majd, mint a globális hirdetési platformokat (például a közösségi médiát) - szögezték le.

A Magyar Reklámszövetség és társszervezetei egyeztetést szeretnének a kormányzattal.

Címlapról ajánljuk
Egyelőre nem tudják a boltok, hogyan tudják teljesen szabályosan végrehajtani
Árrésstop

Egyelőre nem tudják a boltok, hogyan tudják teljesen szabályosan végrehajtani

A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség szerint még sok a tisztázatlan kérdés azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen feltételekkel kell alkalmazniuk a kereskedőknek a 10 százalékos árrést az érintett 30 termékkategóriában. A szervezet főtitkára úgy látja, a vásárlók árérzékenysége miatt az nem lesz járható út, hogy a kereskedők a veszteségeiket más termékek árának emelésével csökkentik. Két veszélyes hatása lehet szerinte a kormányzati intézkedéseknek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.18. kedd, 18:00
Pletser Tamás
az Erste Bank olaj- és gázipari elemzője
Létfontosságú tárgyalás jön, ma kiderülhet, mit veszít Ukrajna - Híreink az orosz-ukrán háborúról kedden

Létfontosságú tárgyalás jön, ma kiderülhet, mit veszít Ukrajna - Híreink az orosz-ukrán háborúról kedden

Várhatóan a mai nap folyamán beszél egymással Donald Trump amerikai és Vlagyimir Putyin orosz elnök az ukrán-amerikai tűzszüneti javaslatról, a téma egyebek mellett az ukrajnai területek jövője lesz. A Fehér Ház szerint már nagyon közel van a háború vége. Sajtóinformációk szerint az Egyesült Államok elnöke fontolgatja, hogy elismeri a Krímet, mint Oroszország területe. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök rendeletet írt alá, melyben engedélyezi az ukrán katonák külföldön való bevetését statárium idején. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború keddi eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×