eur:
400.38
usd:
362.83
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga
Nyitókép: Unsplash.com

Változás jön a furgonos szállításoknál

Május 21-től nem lesz elég a fuvarozást végző 3,5 tonna alatti kisteherautókra.

Az uniós irányelvek, jogszabályok rendelkezéseivel összhangban május 21-től hazánkban is szakhatósági engedélyhez kötik a kistehergépjárműves árufuvarozást – írja az utdij.hu.

Definíció szerint azokra vonatkozik, akik 2,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeget meghaladó kistehergépjárművel díj ellenében belföldi vagy nemzetközi fuvarozási szolgáltatási tevékenységet végeznek. Korábban még 3,5 tonna volt ez a határ.

Felhívják a figyelmet, hogy

a kötelezettség továbbra sem vonatkozik a saját árujukat szállító vállalkozásokra

(kivéve 7,5 tonna fölötti jármű esetén), csak azokra a piaci szereplőkre, akik fuvardíj ellenében közlekedési szolgáltatóként vannak jelen.

Részletesen ismertetik az engedély kiváltásának három legfontosabb feltételét, ezek címszavakban:

  • a vállalkozás jó hírneve,
  • pénzügyi megfelelőség,
  • szakmai irányító foglalkoztatása.

Fontos, a fuvarozáshoz használt gépjármű jobb oldali 1. ajtajának külső részén – tehergépjármű esetében az oldalfalon – jól látható méretben szükséges feltüntetni az üzembentartó nevét és telephelyét, vagy a közlekedési hatóság által e célra rendszeresített jelet és azonosítási számot.

Kiemelik, hogy az engedély nem a gépjárművezetés személyi okmányai közé sorolható. A tevékenységi engedély a fuvarozási szolgáltatás egyfajta iparengedélyének vagy szakhatósági engedélyének számít, ami tehát nem személyhez, nem járműhöz, hanem a vállalkozás egészéhez kötődik, azaz feljogosítja a vállalkozást, hogy díj ellenében közúti közlekedési szolgáltatást végezzen.

A tevékenységi engedély nélkül díj ellenében fuvarfeladatot végző vállalkozások akár 800 ezer forintos bírságra is számíthatnak.

Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×