Újabb útvonalon teljesít kereskedelmi szolgálatot az állami tulajdonú teherszállító repülőgép: a Qatar Airways-szel folytatott intenzív tárgyalások eredményt hoztak és a kínai útvonal üzemeltetése kiegészül egy katari légikapcsolattal is - jelentette be Szijjártó Péter.
A külgazdasági és külügyminiszter Facebook-posztja szerint mindez azt jelenti, hogy "a magyar állami tulajdonban lévő, magyar légitársaság által üzemeltetett, magyar cég által karbantartott és magyar földi kiszolgáló által támogatott teherszállító repülőgép újabb útvonalon teljesít kereskedelmi célú szolgálatot, Ázsia után immáron a Közel-Keleten is".
Szijjártó Péter azt írta, hogy bő két évvel ezelőtt az egész világ megtanulhatta, hogy aki időt nyer, életet nyer. "A világjárvány kitörésekor nem csupán alig lehetett maszkot, lélegeztetőgépet vagy egyéb, a védekezéshez szükséges eszközt vásárolni, de ha sikerült is, jött a következő kérdés: mivel és mikor tudjuk ezeket hazaszállítani?". "Mi világos stratégiai döntést hoztunk, miszerint saját, bármikor bevethető légiszállítási kapacitást építünk ki, hogy a globális áruszállítási nehézségek ne érinthessék Magyarországot, a magyar emberek ellátásbiztonságát".
Hogy ne kelljen a Wizz Air (akkor a járvány miatt kihasználatlan, ám hosszú távú teherjáratok teljesítésére csak tankolási leszállással alkalmazható) gépeit igénybe venni, a kormány megvásárolt a Qatar Airways légitársaságtól egy Airbus A330-200F típusú cargo gépet. Szijjártó Péter emlékeztetett, hogy ez már a világjárvány alatt is hatalmas szolgálatot teljesített azzal, hogy mintegy 6,8 millió adag vakcinát szállított Budapestre a világ minden tájáról, mindig időben, biztonságban.
A tárcavezető hozzátette, hogy a fenntartható működési modell érdekében, az elmúlt hónapokban - az állami feladatok mellett - a teherszállító gépet kereskedelmi forgalomba állították a Budapest és a kínai Csengtu közötti útvonalon.
Ez egészül ki a Budapest-Doha kereskedelmi légikapcsolattal is.