A Hódút Kft. építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, Kecskemét–Szentkirály közti szakaszát csaknem nettó 107 milliárd forintért. A szerződést várhatóan még idén megkötik – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúrakezelő (NIF) Zrt..
Az M44-es gyorsforgalmi út ezzel a szakasszal kapcsolódik be az M5-ös autópályába. Azt írták, a Kecskemét–Szentkirály közti szakasz 32,2 kilométer hosszú, 22,50 méter koronaszélességű lesz, 14 műtárgyat kell kialakítani.
Az építkezés
- az 5. számú főúton létesítendő turbó típusú körforgalommal kezdődik, mely biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül. A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül.
- Nagykőrösig a keresztező országos utakat és földutakat az autóút felett, a 140. számú Cegléd–Szeged vasútvonalat a tervezett autóút alatt vezetik át.
- A nyomvonal Szentkirály és Kocsér települések közigazgatási határát megközelítve, attól mintegy 600 méteres távolságban halad; majd csatlakozik az épülő Szentkirály–Lakitelek szakaszhoz.
A Kecskemét–Nagykőrös közötti szakaszt még M8 gyorsforgalmi útként tervezték, de a forgalomba helyezésre már M44 gyorsforgalmi útként kerül sor – közölte a NIF.
A NIF azt írta, "a szerződés hatályba lépése a forrástól függ". Arra a kérdésre, hogy az M5-ösbe való bekötésig ingyenes marad-e az M44-es, és hogy mikor készülhet el a "záró" szakasz, nem válaszoltak.
Herczeg Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő a Békés Megyei Hírlap keddi számában megjelent interjúban azt mondta: "várhatóan 2025-től végig gyorsforgalmi úton közlekedhetünk Békéscsaba és Budapest között".
Dankó Béla (Fidesz) országgyűlési képviselő közösségi oldalán emlékeztetett, Lakitelektől Békéscsabáig közel 90 kilométeren már elkészült a pálya.