A portál közleménye szerint sokan kelnek útra karácsonykor, bár a foglaltsági szint alatta van az ilyenkor megszokottnak. A Szallas.hu-n foglalható 14 600 magyarországi szálláshely 27 százalékában van még szabad hely az ünnepi időszakra.
A megrendelések alapján a vendégek fele hotelben, ötödük apartmanban, 14 százalékuk vendégházban, 13 százalékuk panzióban, 2 százalékuk egyéb szálláshelyen tölti majd az ünnepet. Az utazók közel fele wellness-szolgáltatást nyújtó szálláshelyre megy.
Az őszi-téli időszakban megnő a félpanziós wellness-hotelek népszerűsége: a nyárhoz képest arányaiban 19 százalékkal több keresésnél használták a félpanziós, 31 százalékkal többször a hotel, és 111 százalékkal többször a wellness szűrőt a szálláskeresők - ismertette a részleteket Trepess Beatrix, a Szallas.hu PR-menedzsere.
Az átlagos foglalási érték 94 270 forint országosan, éjszakánként és személyenként pedig 8827 forint karácsonykor, átlagosan egy vendég két éjszakát tölt el a megrendelt szálláson.
A 2008-ban indult Szallas.hu portálon a magyar vendégek 24,5 milliárd forint értékben foglaltak szállást magyarországi szálláshelyekre 2021-ben. A kezdetektől 2019-ig Szallas.hu Kft.-ként működő cég 2019 márciusától Zrt.-ként folytatja tevékenységét, 6 leányvállalatát összefogva. Szallas Group márkanév alatt összesen 16 terméket működtet 5 országban, 6 irodában. A Szallas.hu Zrt.-ben dolgozó munkavállalók száma több mint 350 volt 2021-ben.
A nyilvános cégadatok szerint a csaknem 4,5 milliárd forint saját tőkéjű zrt. árbevétele 3,8 milliárd forint volt 2020-ban, csaknem 600 millió forint adózott eredmény mellett. A megelőző évben a miskolci székhelyű társaság nyeresége meghaladta az egymilliárd forintot, valamivel kevesebb, 3,4 milliárd forint árbevétel mellett.