Infostart.hu
eur:
389.09
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Munkavonat dolgozik a Vecsés-Üllő-Monor vonalszakasz felújításán Vecsés és Üllő között 2021. április 22-én. Megkezdték a nagygépek az ágyazatrostálási munkálatokat a ceglédi vonal Vecsés-Üllő-Monor szakaszán. A 20 milliárd forintos kormányzati támogatással megvalósuló felújítás befejezése után ezen a szakaszon is megszűnhetnek a sebességkorlátozások - közölte a Mávinform.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Helyreállt a rend Üllő és Monor között - legalábbis nappal

Novemberben még éjszaka dolgoznak a vonalon, ezért a késő esti vonatok helyett még pótlóbuszok közlekednek.

A 100a, vagyis a ceglédi vasútvonal Üllő–Monor szakaszának felújítása augusztus végén kezdődött meg, és mostanra befejeződtek a nagyobb munkálatok. Szombat hajnalban

megszűnt a nappali vágányzár, és újra zavartalanul és sebességkorlátozások nélkül közlekedhetnek a vonatok.

A szakasz felújításához kapcsolódóan novemberben még Vecsés és Monor állomásokon zajlanak a felsővezetéket és a biztonsági berendezést érintő befejezőmunkák, ezeket éjszakánként végzik el, de a MÁV szerint nagyobb zajhatás már nem várható. Azonban emiatt

november 2-tól 26-ig a Nyugati pályaudvarról 23:43-kor és a 0:43-kor induló vonat utasait Pestszentlőrinc és Pilis, a Szolnokról 22:25-kor induló vonat utasait Pilis és Pestszentlőrinc között pótlóbuszok szállítják.

A ceglédi vonal felújításának idei második ütemében a 18 kilométer hosszú vágány átépítésén, váltócseréken és felsővezeték-karbantartási munkálatokon túl Monor, Vecsés-Kertekalja és Hosszúberek-Péteri hangos utastájékoztatási rendszerét újra cserélték, utóbbi megállóhelyen mostantól modern vizuális utastájékoztató rendszer szolgálja az utasokat. Monor állomáson a meglévő pályainfrastruktúrát felújították, és az útátjárót is átépítették. Üllőn átépítették a fővágányokat, a váltókat is kicserélték, megerősítik a felsővezeték-hálózatot. Mindkét állomáson megújul a biztosítóberendezés.

A munkálatok 20 milliárd forintos kormányzati támogatással valósulnak meg.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

A napfényes Andalúziába vitt minket, meg a teljes nemzetközi sajtót a BMW, hogy heteken keresztül, több turnusban mutassa meg az új elektromos autóját, a Debrecenben gyártott iX3-at. Egy napon keresztül nyúzhattuk az autókat, hogy ne csak prospektusból, hanem saját élményből legyen véleményünk az új modellről, de arról is, hogy merre tart a BMW, és úgy általában az európai autógyártás. A teszt után nagyjából ugyanott tartok, ahol előtte: minden erőfeszítést és a végeredményt maximálisan elismerve, de egy több mint száz éve prémium autókat gyártó cégtől ez a minimum. Különösen egy olyan világban, ahol mobiltelefon-gyártók néhány év autóipari tapasztalattal teljesen vállalható, sőt sokszor kifejezetten jó elektromos autókat raknak össze, Európából nézve sokszor felfoghatatlanul alacsony áron. Az iX3 kiváló autó. Technikailag is, összerakottságban is, vezetési élményben is. Nem forradalom, nem sci-fi, hanem egy nagyon átgondolt, nagyon erős, sok szempontból világszínvonalú elektromos BMW. És igen, ezt Debrecenben fogják gyártani, ami tényleg olyan dolog, amire lehet büszkének lenni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×