eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
A budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

A felét sem érik el a szokásosnak az idei védás büntetések a magyar utakon

Ha csökkent is a forgalom a koronavírus-járvány miatt, ez a balesetek számában például nem látszik.

Az idei év első hat hónapjában összesen 4,365 milliárd forintra rúgott a kiszabott bírságok összege, ez a felét sem éri el 2019 és 2020 első féléves bevételének, amikor kevéssel több mint 10 milliárd, illetve 9,98 milliárd forint folyt be – derül ki a Világgazdaság cikkéből.

A lap a rendőrségtől kikért adatokra hivatkozva írja, hogy még mindig

  • a gyorshajtás a leggyakoribb büntetési ok,
  • a második helyen pedig a piros lámpák figyelmen kívül hagyása áll.

A Véda közúti intelligens kamerahálózat felvételeiből származó bevételek visszaesését csak részben magyarázza a koronavírus-járvány okozta bezárkózás, hiszen annak hatásai már a 2020-as adatokban is megmutatkoztak – írja a Világgazdaság.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a lap érdeklődésére azt írta:

  • 2021 első felében több mint 125 ezer bírságot szabtak ki, míg
  • tavaly az első hat hónapban 288 ezer,
  • 2019-ben pedig 291 ezer felett volt a kiszabott bírságok száma.

Az ORFK adatsorából kiderült, hogy

  • a fix komplex közlekedési ellenőrzőpontokon (KKEP) a dokumentált esetek száma 84 325,
  • a változtatható helyű KKEP-kel pedig 41 365 esetet rögzítettek.

Mindkettő elmarad a korábbi évek azonos időszakától, de főleg a változtatható helyű KKEP-kel rögzített esetek száma esett vissza jelentősen, csaknem 100 ezerrel.

Az így befolyt összeg is alig több, mint negyede a korábbiaknak. "Bár a Covid miatt a nagyobb városokban az emberek többször ültek autóba, mert kerülték a tömegközlekedést, hosszabb utakra – főleg amelyeken a Védarendszer működik – már sokkal ritkábban indultak, mint a korábbi években. A rokonlátogatások és a nyaralók felkeresésének megritkulásával a szabálysértések száma is csökkent, legalábbis azokon a pontokon, ahol a kamerák dolgoznak.

Különösen a tranzitforgalom mennyisége maradt el az előző években megszokottól"

– mondta a lapnak egy közlekedésbiztonsági szakértő.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a közlekedési balesetek száma nem változott jelentősen. Míg

  • 2019 első felében 7504,
  • 2020-ban pedig 6025, addig
  • idén az első hat hónapban 6211

baleset történt az országban.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×