eur:
411.28
usd:
392.29
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Nyitókép: Pexels

Komoly hírrel indította a csütörtöki napot Vitézy Dávid

Aláírták a szerződést, elindul a Budapest–Veresegyház–Vác vasútvonal felújításának tervezése.

„Szerdán aláírtuk a szerződést, a Főmterv Zrt. tervezheti a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) megbízásából a Rákospalota-Újpest–Vácrátót–Vác közötti 39 kilométer hosszú vasútvonal teljes körű felújítását és kapacitásbővítő fejlesztését” – írja csütörtök délelőtti Facebook-bejegyezésében Vitézy Dávid.

A tervező feladata a döntéselőkészítő- és megvalósíthatósági tanulmány készítése, a környezetvédelmi engedély megszerzése, emellett az engedélyezési- és a kiviteli terv, továbbá a kapcsolódó tenderdokumentáció elkészítése, a jogerős építési engedélyek beszerzése. A tervezési díj 3,13 milliárd forint, amelyet európai uniós források felhasználásával a kormány biztosított a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. konzorciuma számára – olvasható.

A veresegyházi vonalon remélt konkrét eredmények:

  • Sűrűbb, a városi közlekedés járatsűrűséget idéző, Veresegyháztól, vagy ha a tervezés igazolja, már Őrbottyántól negyedórás járatkövetés, ehhez kétvágányúsítás szakaszosan.
  • Ahol a pálya geometriai adottságai megengedik, 100–120 km/óra sebesség.
  • Felújított, akadálymentesített megállók, állomások.
  • Akadálymentes, biztonságos gyalogos aluljárók (ezek helyszíne lehet: Rákospalota-Újpest, Fót, Ivacs, Veresegyház, Vác-Alsóváros).
  • A jelenleginél több P+R autóparkoló, B+R kerékpártároló.
  • Rákospalota-Újpest állomás korszerűsítése.
  • Különszintű keresztezések a közúttal, ahol indokolt

– sorolja a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának megfelelően itt is cél a zónázó rendszer bevezetése, Őrbottyántól Budapest felé így minden megállóhelyről és állomásról óránként legalább négy vonat közlekedne, de a külső szakaszon is kettő, amelyek viszont a belső szakaszon már nem állnak meg, így lényegesen csökkenhet a menetidő. Hosszú szakaszokon második vágányt terveznek, emelnék a sebességet, ahol csak lehet, 100 km/órára.

Veresegyházról a jelenlegi félórás vagy még hosszabb menetidő Rákospalota-Újpestig mintegy negyedórával lehet kevesebb, Fóthoz is körülbelül 8 perccel kerülhet közelebb a főváros egész nap a most negyedóra alatt Rákospalotára, félóra alatt a Nyugatiba érő személyvonatokhoz képest.

Vitézy Dávid bejegyzésében arra is emlékeztet, hogy márciusban és áprilisban kérdőíven mérték föl az érdekeltek véleményét, amely keretében összesen 3024 válasz érkezett. A válaszok alapján egyértelműen a vonatközlekedés megbízhatóságán, az utazási idő jelentős csökkentésén és az állomások megközelíthetőségének javításán keresztül érhető el jelentős utasszám-növekedés ezen a vonalon. A válaszadók 80 százaléka már most nagyon elégedett vagy inkább elégedett a Flirtök korszerűségével, kényelmével és felszereltségével:

  • 94 százalék támogatja a pálya sűrűbb vonatkövetést lehetővé tevő szakaszos kétvágányúsítását.
  • 91 százalék ért egyet a Vácról 30 perces, Veresegyházról 15 perces sűrűségű vonatkövetéssel.
  • 91 százalék támogatja a pálya sebességének növelését.
  • 91 százalék tartja fontosnak az állomások akadálymentes felújítását.
  • 86 százalék pedig azok megközelíthetőségén javítana.

A válaszok alapján a pálya, illetve az állomások és megállóhelyek rendbetétele az elsődleges kívánalma a környéken élőknek.

A veresegyházi vasútvonal fejlesztésével kapcsolatos tovább részletek itt érhetők el.

Vitézy Dávid volt az InfoRádió Aréna című műsorának szerdai vendége, a beszélgetés itt hallgatható visssza.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×