eur:
411.32
usd:
392.96
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Az Északi (újpesti) összekötő vasúti híd 2020. szeptember 2-án. A Budapest-Dorog-Esztergom vasútvonal Duna-hídja 671 méter hosszú.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

A BKV is megszólalt az új hajózási szerződésről

A BKV új hajózási szerződése kiszámíthatóbb, ellenőrizhetőbb és magasabb bevételeket ígér - közölte a társaság.

A BKV közleménye szerint "az új szerződéses konstrukció a korábbiaknál több kontrollpontot és szigorúbb ellenőrzési lehetőséget tartalmaz", így a bevétel a korábbi évekhez viszonyítva lényegesen nagyobb lesz. A hajózás újraindulását követően magasabb bevételekre és fenntarthatóbb működésre lehet számítani - írták.

A BKV a dunai hajójáratainak üzemeltetésére kiírt közbeszerzési eljárással kapcsolatban a szombaton megjelent hírekre reagálva azt közölte: "a híradások által sugalmazottakkal ellentétben a közbeszerzési eljárás szabályosan, átlátható módon zajlott, és a társaság számára előnyös módon zárult."

Ismertették, a hajózásra kötött szerződéseik 2019 végén, illetve 2020-ban jártak le. Ezen szerződések hatályának további hosszabbítására nem volt jogszerű lehetőség.

A hajózási szolgáltatás folyamatos biztosításához új, a legjobb árak elérésének érdekében pedig a lehető legszélesebb piaci kört megcélzó, a minőségre is nagy hangsúlyt helyező eljárás lefolytatására volt szükség.

A nyílt közbeszerzési eljárás hirdetményének feladási dátuma 2020. június 11. volt, "így ennek ismeretében nehezen állítható, hogy gyorsan és gyanús körülmények között zajlott volna a közbeszerzés lefolytatása" - írta a BKV.

Közölték, az eljárás elvi felépítése teljesen azonos a korábbi, 2012 óta alkalmazott eljárásokéval, ezért nem helytálló az a kijelentés, miszerint a futamidő túlzott lenne. Egy hosszabb időtávú szerződés minden, a szerződésben szereplő fél számára a kiszámíthatóságot, a tervezhetőséget, végső soron pedig a kedvezőbb költségszint elérésének lehetőségét teremti meg - olvasható.

A közlemény szerint a BKV által üzemeltetett közszolgáltatási hajójáratok végleges megszűntetéséről - minden ezzel ellentétes híresztelés ellenére - nem született döntés. Éppen ezért a társaságnak a koronavírus-járvány által keltett bizonytalan gazdasági körülmények között is fel kellett készülnie a közszolgáltatási hajózás indulására, többek között a közbeszerzési eljárás eredményes lefolytatásával - írták.

A BKV közölte, 2020 végén a tervezettnél alacsonyabb rendelkezésre álló forrás miatt merült fel az elképzelés a hajózás 2021-es átmeneti szüneteltetéséről. Ekkor már a közbeszerzési eljárást nem lehetett jogszerűen felfüggeszteni, halasztani - mutattak rá.

A társaság azt írta: a hajózási szolgáltatásra kiírt, a közelmúltban zárult nyílt közbeszerzésen a nyertes ajánlati ár - a széleskörű verseny eredményeként - alacsonyabb lett a becsült értéknél.

A legalacsonyabb érvényes ajánlatot benyújtó Magyar Kikötő Zrt. referenciájával kapcsolatban a BKV külön felvilágosítást kért az ajánlattevőtől, amelyet az ajánlattevő határidőn belül megtett - olvasható a közleményben.

A fővárosi Fidesz-frakció szombati Facebook-bejegyzésében arról írt, "erős gyanú" merült fel arra vonatkozóan, hogy a fővárosi dunai hajójáratok üzemeltetésében győztesként kihirdetni kívánt cég referenciáival komoly gond lehet, akár hamisnak is minősíthetők. A frakció azt kérte Karácsony Gergely főpolgármestertől, hogy indítson teljes körű vizsgálatot és annak megnyugtató lezárásáig azonnali hatállyal tiltsa meg a BKV-nak a szerződéskötést.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×