Infostart.hu
eur:
389.11
usd:
329.76
bux:
99290.14
2025. szeptember 23. kedd Tekla
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonalon átépített algyői vasúti megállóhely 2019. május 13-án. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Konzultáció indul a Hódmezővásárhely-Szeged tram-trainről

Internetes konzultáció indul az ősztől közlekedő Hódmezővásárhely-Szeged tram-train üzemeltetéséről.

Lázár János, a beruházásért felelős kormánybiztos elmondta: a villamosvasút "közelebb hozza" egymáshoz a két várost: mindössze fél óra alatt a Hódmezővásárhely Népkertből a szegedi Nagyállomásnál lehetnek az utasok.

A kormánybiztos kifejtette, számos olyan üzemeltetési kérdés van, melyről a leendő használók véleményét kikérve kell dönteni. Így például várják arra a választ,

  • mekkora az érdeklődés az éjszakai járatok iránt;
  • csúcsidőben milyen gyakran közlekedjenek a szerelvények;
  • szívesen használnának-e a jegyvásárláshoz mobiltelefonos applikációt vagy bankkártyát az utazók
  • a távolabbról ingázók váltanának-e más járműtípusokra is érvényes átszállóbérletet vagy Szegeden és Hódmezővásárhelyen egyaránt érvényes ikervárosi kombinált bérletet.

A kérdőívre a https://www.lazarjanos.hu/konzultacio/ címen várják a válaszokat július közepéig.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged-Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.

Forrás: MÁV
Forrás: MÁV

A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal. A városi szakaszon három megálló kétvágányú, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.

A tram-train vonalán a Stadler által gyártott dízel-villamos hibrid CityLink járművek közlekednek majd. A járműipari cég 2017-ben nyert közbeszerzést nyolc szerelvény gyártására, majd a MÁV-Start 2020 júniusában hívta le a további négy járműre szóló opciót. A megrendelés értéke 76,5 millió euró, mintegy 27,5 milliárd forint.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
F1-es szakíró: Verstappen megint begyűjtötte a lepattanót, akár háromesélyessé is teheti a vb-versenyt

F1-es szakíró: Verstappen megint begyűjtötte a lepattanót, akár háromesélyessé is teheti a vb-versenyt

Az Azeri Nagydíjon aratott győzelem után a négyszeres világbajnok szurkolói nagyon elkezdtek reménykedni, és már számolgatják, mi kell ahhoz, hogy kedvencük beérje Oscar Piastrit. Vámosi Péter, a motorsportol.hu főszerkesztője az InfoRádióban azt mondta, Lando Norris megint nem tudta kihasználni csapattársa hibáját, pedig most megvolt a lehetőség arra, hogy csökkentse hátrányát vele szemben az összetettben.

Cseh parlamenti választás: Milos Zeman hátat fordít Andrej Babišnak, de az ANO továbbra is vezet

Két héttel a parlamenti választások előtt feszült a politikai helyzet Csehországban. A kampány hajrájába lépve a pártok egyre erősebben próbálják megszólítani a választókat, és közben meglepő fordulatok is történnek. Az egyik legnagyobb visszhangot Miloš Zeman volt államfő bejelentése váltotta ki: hosszú éveken át Andrej Babiš mozgalmának, az ANO-nak volt támogatója, most azonban a Stačilo! nevű új formációra fog szavazni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.09.23. kedd, 18:00
Kis-Benedek József
biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora
Nagyot ralizott az Nvidia, pluszban zártak a főbb részvény-indexek

Nagyot ralizott az Nvidia, pluszban zártak a főbb részvény-indexek

Az ázsiai tőzsdéken többnyire esés volt megfigyelhető hétfő reggel, ezt követően azonban jó hangulatban indult a kereskedés Európában, de délutánra elfogyott a lendület. Különösen a német tőzsde telejsített rosszul, az autóipar mélyülő válságának következtében. Idehaza sem volt jó a hangulat elsősorban a Mol esése miatt, de a Masterplast árfolyama kilőtt a reggeli órákban, miután a vállalat egy 18 milliárd forintos szerződést kötött az MVM-el. Az amerikai tőzsdéken az Nvidiában van ma nagy sztori: ralizni kezdett az AI-óriás részvénye, miután 100 milliárd dolláros befektetést jelentett be az OpenAI-ba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×