A Napi.hu információi szerint összesen 12 ezer fogyasztót kér a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) arra, hogy a számukra kiküldött egyedi QR-kóddal ellátott matricát ragasszák fel kukáikra. A leveleket a napokban kezdik kiküldeni. Az egyedi kódot egy speciális programmal beolvasva azonnal látható, hogy a szolgáltató az adott tartályhoz kapcsolódóan milyen szolgáltatást biztosít.
Az új rendszer tesztelésébe bevont kerületeket és a kukásautók járatútvonalait is szakmai alapon választották ki. A címek kijelölésekor az FKF elsődleges szempontja volt, hogy teljes Budapestre reprezentatív legyen a minta, így egyformán szerepelnek kertes- és társasházas övezetben lakó ügyfelek, intézmények és gazdálkodó szervezetek, továbbá pesti és budai kerületek is.
A választás végül a XV., a X., és a II. kerületekre esett.
A gazdasági lap hozzáteszi, pillanatnyilag csak adatbázisok segítségével nyerhetők ki azok az információk, hogy hol, milyen típusú edényekből mekkora mennyiség van kihelyezve az ügyfelekhez. Az egyedi QR-kódos azonosító bevezetésével a raktárból kikerülő tartályok
már az átadás pillanatában az ügyfélhez rendelhetők, mondhatni azok teljes életútja nyomon követhető.
A naprakész információk alapján pontosabban tervezhető a kukásautók útvonala. Az FKF számára így hatékonyabb lehet a járatszervezés, azaz többet tudnak kihozni ugyanabból, ez pedig fontos a pénzügyi források csökkenése miatt. Illetve a QR-kód bevetésével remélhetőleg kiszűrhetők a nemfizető ügyfelek is, ami összességében méltányosabb teherviselést eredményez.
A most egy budai és két pesti kerületet érintő program év végi lezárásakor, annak fogadtatását látva dönt az FKF arról, hogyan tovább.