Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: BKK

Indul a Batthyány tér felújítása, sok változást hoz a közlekedésben

Megzöldül Buda egyik legforgalmasabb tere.

Új végállomási forgalmi rendet vezetnek be a Batthyány téren, ennek köszönhetően a gyalogosok igényeit jobban szem előtt tartó és zöldebb környezet születik az I. kerület jelentős közösségi közlekedési csomópontján – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A Batthyány tér szombaton kezdődő átalakításának célja, hogy a kerületi önkormányzattal együttműködve olyan közterület jöjjön létre, amely kedvez a gyalogosoknak. Csökken a buszok által elfoglalt terület mérete, így a járdák és a zöldterületek növelésével a mostaninál gyalogosbarátabb lesz a környezet – írták.

A kerület a zöldfelületek felújítását júniusban elvégzi el, majd várhatóan júliusban új szelektív hulladékgyűjtőket és felújított padokat helyez ki. A forgalmi rend átalakításának következtében felszabaduló, a Dunával párhuzamos, Fő utca felőli szervizúton pedig újabb rendezett, virágokkal borított gyalogos területet alakít ki az önkormányzat – közölték.

A BKK közleménye szerint az új forgalmi rendet két ütemben vezetik be.

Az építési munkákat június 5. és 8. között végzik el, ez idő alatt lezárják a Dunával párhuzamos szervizutakat, az autóbuszok fel- és leszállóhelye pedig ideiglenesen megváltozik. A 39-es és a 109-es busz végállomása a Fő utcán, a Vásárcsarnok előtt lesz. A 11-es és a 111-es busz végállomási megállóhelye az északi oldalra, az aluljáró "A" jelű lépcsőjénél található megállóhelyre kerül át. A 990-es buszok Normafa felé a Batthyány téri végállomásra nem térnek be, hanem a Bem rakparton, a 19-es, és a 41-es villamos megállója melletti villamospótló-megállóhelyen állnak meg.

A végleges végállomási forgalmi rend június 9-én lép életbe. Akkortól az autóbuszokra az alábbi helyeken lehet felszállni:

  • a 39-esre és a 109-esre a templom előtti szervizúton,
  • a 11-esre és a 111-esre a tér északi oldalán, az aluljáró "A" jelű lépcsőjénél található megállóhelyen,
  • a 990-esre Normafa felé a Bem rakparton, a villamosmegálló melletti villamospótló-megállóhelyen, Rákoskeresztúr felé pedig változatlanul a Fő utcán, a Vásárcsarnok előtt.

A közúti forgalmi rend is megváltozik majd.

Június 8-án 8 órától

a Bem rakpart felől megszűnik a Fő utca irányába a balra kanyarodási lehetőség.

A tér déli útpályájának egyirányúsítása is megváltozik: a Fő utca felől csak a BKK-járatok és a taxik hajthatnak be. A Bem rakpart felől a Fő utca felé a Csalogány utcánál lehet áthajtani, és a Csalogány utca-Fő utca torkolatban a Duna felől érkezők jelzőlámpa segítségével kanyarodhatnak balra.

A Batthyány téren lévő taxiállomás átkerül a szervizút túloldalára, a 39-es autóbusz megszűnő végállomási megállóhelyére, a templom előtt pedig buszmegállókat alakítanak ki.

Címlapról ajánljuk
„Narkoterrorista rezsim” – Rezsimváltás lehet Amerika valódi célja?

„Narkoterrorista rezsim” – Rezsimváltás lehet Amerika valódi célja?

Az Egyesült Államok újabb lépéssel fokozza a nyomást Nicolás Maduro rendszerére: szankciókat jelentett be a venezuelai elnök családja ellen, lefoglalt egy olajtankert és további, szankcionált hajók vannak veszélyben. Washington szerint az ország vezetése „narkoterrorista rezsim és el kell szigetelni”.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 06:49
×
×
×
×