Tavaly az 1950-es évek óta először csökkent 500 alá a hazai közutakon elhunytak száma – hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a Közlekedési Kultúra Napja nyitórendezvényén.
Hozzátette, azon dolgoznak, hogy egyetlen ember se veszítse el életét közúti balesetben.
Az ITM államtitkára szólt arról, a kormány elkötelezett az úthálózat fejlesztése mellett, az egyik fő célkitűzés, hogy bármelyik magyarországi településről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos útszakasz. Az elmúlt öt évben ez az elvárás a települések fele, a lakosok közel háromnegyede esetében teljesült.
2025-re pedig a hazai települések háromnegyedére, tízből kilenc magyar emberre lesz igaz, hogy félórás közelségben lesz egy négysávos úthoz
– fogalmazott az államtitkár.
Ismertette, a közúti közlekedésfejlesztési terveket a 2016-ban elindított, jelenleg összesen 3600 milliárd forintos keretösszegű útprogram összegezi. Ennek a jelentős forrásmennyiségnek a nagyobbik részét a magyar emberek munkájának köszönhetően a hazai költségvetésből tudják fedezni.
Az a cél, hogy az évtized közepére Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata megközelítse a végleges kiépítés szintjét, 2025-re minden megyei jogú városba és tizenegy határállomásig gyorsforgalmi utakon lehessen majd autózni - mondta Schanda Tamás.
Megjegyezte, az autópályákon, autóutakon nemcsak gyorsabb és kényelmesebb a közlekedés, hanem biztonságosabb is, a gyorsütemű hálózatfejlesztés eredményei a javuló baleseti statisztikákban is megmutatkozhatnak majd.
Az államtitkár bejelentette, hogy
az idén a 83-as és 834-es főutak csomópontjában lévő pápai körforgalom lett az év körforgalma.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) közlekedésbiztonsági tagozata szervezésében megvalósult kiírásban a szakmai munkacsoport tíz körforgalmat jelölt, közülük közönségszavazással választották ki a győztest, amely a leadott szavazatok felét kapta.