Infostart.hu
eur:
382.24
usd:
328.1
bux:
108731.52
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Facebook/Kásler Miklós

Új szakmai irányelvek szerint látnak el 55 ezer betegséggel élő magyart

Új szakmai irányelvek segítik az ellátásukat.

A tárcavezető Facebook-bejegyzésében felidézte: a gyermekkori diabetes napjainkban globális népegészségügyi problémává vált, ami hazánkban 4,5 ezer fiatalt érint. Emiatt kezdeményezte egy hiánypótló egészségügyi szakmai irányelv elkészítését, ami tartalmazza az elsődleges megelőzés, a szűrés, a diagnosztika, a terápia és a gondozás irányadó lehetőségeit is.

Kásler Miklós továbbá az ízületek deformitásával és destrukciójával járó rheumatoid arthritis mintegy 50 ezer magyar embert érintő autoimmun krónikus sokízületi gyulladás új szakmai irányelvéről elmondta, ezáltal javulhat a fájdalmas mozgáskorlátozottsággal és rokkantsággal érintett betegek ellátási minősége.

Címlapról ajánljuk
„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

Ukrajna fordulópont előtt állhat – közölte egy brit kormánytag Volodimir Zelenszkij hétfői, londoni útja előtt. Az ukrán elnök egyszerre tárgyal majd a brit, a francia és a német vezetőkkel, miközben Washington – őket megkerülve – a Kremllel való megegyezésre sürgeti.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

A Ford vezére, Jim Farley a Financial Times hasábjain figyelmeztet arra, hogy Európa autóipara ismét feszült figyelemmel kíséri Brüsszel lépéseit. Az Európai Bizottság hamarosan új szabályokat jelenthet be az elektromos járművekre való átállásról és a szén-dioxid-kibocsátási célok módosításáról, miközben a jelenlegi előírások szerinte túl gyors váltást kényszerítenek ki. Farley rámutat: a valóság az, hogy az európai vásárlók – legyen szó magánszemélyekről vagy vállalkozásokról – egyelőre nem vásárolnak tömegesen elektromos autókat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×