Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Kerékpárosklub

Bringakereskedők: hisztérikussá vált a piac, 2023-ig nem áll helyre a rend

Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség elnöke az InfoRádióban elárulta, a távol-keleti szállítások koronavírus miatti megakadása miatt az étvágy jelenleg jóval meghaladja a gyártási-szállítási kapacitást.

Amennyiben további csúszások nem lesznek a beszállításokban, úgy van esély arra, hogy a tavalyihoz képest több kerékpárt adjanak el - mondta el az InfoRádiónak a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség elnöke, Sipiczki Róbert.

"Ahogyan várható volt, a 2021-es év nem problémamentes a kerékpárpiac ellátása tekintetében. A tavalyi, felfokozott kereslet kiürítette a raktárakat, a nagy gyártók többszörös túlrendeléssel szembesültek, aminek következményeként megnőttek a szállítási határidők, a kerékpárok késve készülnek el vagy érkeznek be az országba. Az igény a tavalyihoz mérten legalább akkora. Kérdés: ki fogja-e tudni elégíteni ezeket az igényeket a kereskedelem és az ipar?

Nem fogják-e esetleg másra elkölteni a pénzt az emberek, mire esetleg megérkeznek a kerékpárok? Kíváncsian várjuk"

- írta le a bonyolult helyzetet Sipiczki Róbert.

A koronavírus miatt különböző ritmusban a a távol-keleti, majd az európai gyártók is kényszerszüneteket tartottak, ez felborította a több évtizedes egyensúlyt, megbolydultak az ellátási láncok, a járvány miatt viszont folyamatosan nőtt az igény erre az egyéni közlekedési módra, ez így összeadódva okozza a gondokat az elnök szerint.

A jellemző szállítási határidő a kereskedelem résztvevői számára a távol-keletről az alkatrészeket tekintve némely esetben 500-600 nap is lehet, plusz a fuvar.

"Nincs arra lehetőség tehát, hogy ha nagy a kereslet, majd hazai kereskedő rárendel két hónap múlva, kizárt az ilyen helyzet. Békeidőben is 120 nap volt mindennel együtt a megoldás."

Sipiczki Róbert ebből következően arra is rá kellett, hogy mutasson, hogy a 2022-es évet már hónapokkal ezelőtt le kellett rendelni annak érdekében, hogy egyáltalán legyen áru, de már látszik, hogy a 2022-es év "hisztérikus, turbulens" lesz, nem áll helyre a rend, a 2023-as lehet olyan év, amikor valamilyen konszolidációra számítanak.

Amennyiben további csúszások nem lesznek, a tavalyi eladási számok itthon elérhetők, esetleg valamivel lehet afölött is teljesíteni - szögezte le.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Tüzet nyitottak a francia katonák, Putyin megállapodott a világ legnépesebb országával - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Tüzet nyitottak a francia katonák, Putyin megállapodott a világ legnépesebb országával - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Drónokat észleltek csütörtök este a normandiai Brest kikötőjében található Ile Longue nevű katonai bázis felett, amely a francia nukleáris ballisztikus rakétákat hordozó tengeralattjáróknak ad otthont, a francia tengerészgyalogosok tüzet nyitottak a drónokra. Vlagyimir Putyin orosz elnök indiai látogatásán egy 70 pontos javaslatot fogadtak el Narendra Modi miniszterelnökkel. Az Egyesült Államok újra érvényesíteni kívánja dominanciáját a nyugati féltekén, erősíti katonai jelenlétét az indo–csendes-óceáni térségben, és felülvizsgálhatja Európához fűződő viszonyát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×