Összesen közel tízezer parkolóhely és több, mint nyolcezer kerékpártároló épül Budapesten és az elővárosokban a kormányzati Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia alapján. A fejlesztéssel duplájára kívánják növelni az elővárosi vasútvonalak mellett a parkolóhelyek számát, így a Budapestre utazók közül többen válthatnak kötöttpályás közlekedésre - magyarázta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója.
Április 2-án 3250 P+R parkoló és 2200 B+R kerékpártároló-férőhely tervezésére írt ki közbeszerzést a Budapest Fejlesztési Központ.
Szeretnék növelni a közösségi közlekedést használók arányát, mert most az elővárosokból az utasok kétharmada autóval érkezik Budapestre, 10-ből csak 3-an tömegközlekednek.
A napokban kiírt tervezési közbeszerzés 8 vasútvonal,
- az 1-es hegyeshalmi,
- a 30a székesfehérvári,
- a 40a pusztaszabolcsi,
- a 70-es váci,
- a 80a hatvani,
- a 100a ceglédi,
- a 120a újszászi és
- a 150-es kunszentmiklósi
vonalakat érinti, ezek állomásain kezdik meg új P+R parkolók és B+R kerékpártárolók tervezését. Egy év alatt csaknem ötven helyszínen készülhetnek el a parkolók, több forgalmas helyen parkolóházak engedélyezési és kiviteli tervei, ezt követően kezdődhetnek meg az építkezések - ígérte Vitézy Dávid.
A fentieken túl a H5-ös, H6-os, H7-es héveken zajlik, a 71-es veresegyházi és a 142-es lajosmizsei vasútvonalon, illetve a H8-as és H9-es héveken pedig a közeljövőben indul (illetve folytatódik) a tervezés a vonalak átfogó megújítására, melyek keretében P+R parkolók és B+R kerékpártárolók tervezését integráltan végzik a vonal egészének tervezésével. Az esztergomi vasútvonalon a vonal felújításakor elkészült P+R parkolók bővítésére pedig a NIF kezdett párhuzamosan tervezésbe.
A nyílt, európai uniós közbeszerzési felhívás itt érhető el.
? ? +? MEGJELENT A P+R ÉS B+R PROGRAMUNK ELŐKÉSZÍTÉSI TENDERE Összesen közel tízezer parkolóhely és több, mint...
Közzétette: Vitézy Dávid – 2021. április 2., péntek