Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Védőmaszkot viselő utasok a Széll Kálmán téri metróálllomás mozgólépcsőjén 2020. április 27-én. Ettől a naptól csak sállal, kendővel vagy maszkkal eltakart arccal szabad felszállni a fővárosi tömegközlekedés járataira, s így lehet csak boltba menni és taxival utazni a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében. Az intézkedés nem vonatkozik a 6 éven aluli utasokra. A rendelkezés betartásának elősegítése érdekében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Főpolgármesteri Hivatal több csomópontban mosható és vasalható textilmaszkot oszt az utazóknak.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Tömeges megbetegedés a BKV-nál: veszélyben a metróközlekedés is

Lapértesülés szerint tömegével betegednek meg vagy kerülnek karanténba a BKV dolgozói, ami akár egyes metró- vagy villamosvonalak leállásához is vezethet.

Legrosszabb esetben akár egyes metró- és villamosvonalak is leállhatnak Budapesten, miután a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt. (BKV) sok munkatársa – a hétfői adatok szerint összesen 624 fő – kapta el a koronavírust vagy kontaktszemélyként kényszerült karanténba.

A Magyar Nemzet értesülései szerint a 2-es és a 3-as metróvonal munkacsoportjaiban – például a szerelők és más karbantartási feladatokat végző dolgozók körében – tombol a Covid-19, egyes brigádokban a kollégáknak összesen akár nyolcvan százaléka betegedett meg vagy került megfigyelés alá.

A nagyjából 9500 fős dolgozói összlétszámhoz képest meglehetősen magasnak számít a munkából kiesők száma, már a múlt héten is négyszázan nem tudták végezni a munkájukat, és a lap információi szerint a kulcspozíciókban – ahol már szintén regisztráltak pozitív eseteket – néhány dolgozó kiesése is jelentős fennakadást okozhat.

Szűk keresztmetszet lehet a forgalomirányító vagy az energiadiszpécser, itt a pótlás nagyon nehéz. A metrószerelvények kötelező napi átvizsgálását végzők száma is kritikus, mert ha újabb dolgozók esnek ki, akkor kevesebb szerelvényt indíthatnak, ha pedig egy-egy csoport nagy része lesz beteg, akkor akár az egész metróvonal leállhat.

Valamivel kisebb valószínűséggel, de a villamosvonalakon is hasonló problémák alakulhatnak ki, de a buszok esetében nem fenyeget a leállás veszélye, mivel a törölt turistajáratok vezetőit átterelték a menetrendszerű forgalmat bonyolító járatokhoz, és a járatritkítás miatt kevesebb a busz is.

A napilap szerint átmenetileg leállt a tavaly tavasszal a BKV járművein fertőtlenítésre használt titán-dioxid beszállítása is, a szerződő vállalaton belüli jogvita miatt.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 27. 05:00
×
×
×
×