A Galvani híd lehetőséget ad Budapest belvárosa élhetőségének javítására, ennek kiaknázása nem függ a dugódíjtól, anélkül is elérhető - mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) igazgatója a Népszava szombati számában megjelent interjújában.
Vitézy Dávid rámutatott, egyelőre nem az autók számának csökkentése a reális cél, csupán a növekedés megállítása.
Ha igaznak bizonyulnak az előrejelzések, akkor
az elkövetkező évtizedben debrecennyi ember költözik a fővárosba és az agglomerációba.
Ha ehhez mindenki megveszi az első és a második autót, akkor Budapest közlekedhetetlenné válik - mondta.
Vitézy Dávid kiemelte: ennek a trendnek a megfordítására készül a BFK, többek között a budapesti agglomerációs vasútfejlesztési stratégiával.
A fővárosnak járó európai uniós forrásokról szólva azt mondta: Budapest és a régió nem lehet vesztese a következő ciklusnak. Egyelőre
nincsenek végleges projektlisták,
így korai arról beszélni, hogy mire mennyi jut - tette hozzá.
"Azt számonkérni a kormányon, hogy miért nem az önkormányzat dönt arról, hogy a közlekedési nagy projektekre mennyi uniós forrás jut, tévút. Erről mindig is az aktuális kormányok döntöttek, akár Gyurcsány Ferenc vezette, akár Bajnai Gordon, akár Orbán Viktor" - fogalmazott Vitézy Dávid megjegyezve: ez minden uniós tagállamban így van.