Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára, a bírálóbizottság elnöke beszél a Budapest Déli Városkapu nemzetközi tervpályázat eredményhirdetésén a Budapesti Városháza dísztermében 2018. december 19-én. A Duna, a Rákóczi híd, a Könyves Kálmán körút, a Soroksári út és a Weiss Manfréd út által határolt, mintegy 135 hektáros területen 12 ezer egyetemi hallgatónak szánt diákváros, valamint nemzetközi rangadók megrendezésére alkalmas sportlétesítmények épülnek.
Nyitókép: MTI

Fürjes Balázs: a Galvani híd a megoldás része

Az új híd és a kapcsolódó úthálózat nem növeli, hanem összességében csökkenti a budapesti autóforgalmat.

A külső kerületekből, az agglomerációból naponta egymillió ember érkezik a belső városrészekbe. Ezt kell oldani jobb tömegközlekedéssel, P+R parkolókkal, a hiányzó peremhidak, körutak megépítésével – írta a Twitteren Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Ebben bemutatják a www.ujdunahid.hu honlapon indított kérdőíves felmérés eredményét. a válaszadók

  • 84 százaléka egyetért a villamos szükségességével,
  • 90 százaléka a kerékpárút kialakításával,
  • 84 százaléka a széles járdák megvalósításával,
  • 86 százalékuk pedig az út menti zöldsávok kialakítását is támogatja

Fürjes Balázs megosztott egy videót is a fejlesztésről.

A Budapest Fejlesztési Központ videója szerint Galvani híd és a kapcsolódó úthálózat nem növeli, hanem összességében csökkenti a budapesti autóforgalmat (az autók által megtett összes járműkilométert) annak köszönhetően, hogy a külső kerületek közötti, nagy kerülőkre kényszerített autóforgalom közvetlen átjutási lehetőséget kap a Dunán. A számítások szerint az új híd – a főváros hatáskörébe tartozó belvárosi forgalomcsillapító intézkedések feltételezése mellett, de azok hatásán túl – Budapest és térsége közúthálózatán a külső kerületek közötti utak rövidítésével 2025-ben a közúti forgalmat mintegy 100 000 járműkilométerrel, míg 2040-ben már 170 000 járműkilométerrel csökkenti naponta. Ennek hatása olyan, mintha Budapesten belül naponta 14 000 gépkocsi egyáltalán el sem indulna.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×