eur:
405.4
usd:
392.53
bux:
86717.67
2025. február 7. péntek Rómeó, Tódor
Nyitókép: BKK

Bővült a fővárosi CAF-flotta – mutatjuk, hol találkozhatunk az új villamosokkal

Az október 12-én átadott négy hosszú CAF villamost az elmúlt két hétben újabb négy rövid jármű követte, így összesen már nyolc vadonatúj, korszerű, alacsonypadlós jármű van forgalomban Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól.

A négy hosszú villamos – ahogy a BKK korábban közölte – az 1-es villamos szolgáltatási színvonalát emeli, míg az elmúlt hetekben átadott négy rövid jármű ideiglenesen a budai fonódó 17-es és 19-es vonalon bővíti az akadálymentes közlekedés lehetőségét. (A rövid szerelvényekkel várhatóan 2021 őszétől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzése után az 50-es, illetve az 56/56A villamos vonalán lehet majd utazni.) – írja sajtóközleményében a közlekedési társaság.

A hátralévő 18 villamost várhatóan jövő tavaszig adják át a budapesti utazóközönségnek. Ez

a határidő a jelenlegi pandémiás helyzet miatt módosulhat,

de a BKK, a BKV és a CAF mindent megtesz, hogy tartható legyen.

Budapesten az elmúlt években elindított intenzív járműparkfejlesztés rengeteget javított a közösségi közlekedés színvonalán. Ennek a járműparkfejlesztésnek az egyik zászlóshajója az a huszonhat CAF-villamos, amelynek előző szériájával már 2014 óta utazhatunk Budapesten, és amely modernségével, a mai kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaival – tágas férőhely, légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – hamar belopta magát a fővárosban utazók szívébe. A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan dolgozik azon, hogy újabb és újabb korszerű járművet lehessen forgalomba állítani Budapesten – olvasható.

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ azon dolgozik, hogy a korábban megkötött szerződések érvényesítésével

Budapest további 51 új villamost és 50 trolibuszt rendelhessen meg;

ezek beszerzéséről még tavaly döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa. Így a budapestiek nagyon kedvező áron juthatnának hozzá az új járművekhez. Ehhez a kormánytól nem pénzre, hanem csak jóváhagyására lenne szükség.

CAF-matek

Budapesten 2020. október 12. óta 8 CAF Urbos villamos állt forgalomba a megrendelt 26-ból:

  • 4 hosszú villamos az 1-es vonalon,
  • 4 rövid pedig a 17-es és a 19-es vonalon.

A hátralévő 18 villamosból

  • 1 hosszú és 3 rövid jármű már Budapesten van. Ebből az 1 hosszú és további 2 rövid már megszerezte a szükséges hatósági vizsgát, jelenleg az üzembe helyezési engedélyének kiadása zajlik, ezután átvehető és forgalomba adható;
  • 14 szerelvényt vár még Budapest, ezek szállítása folyamatos.

Uniós támogatás
A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 699 115 044 forint.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: csak emberi alkotásokat illet meg a szerzői jog

Szakértő: csak emberi alkotásokat illet meg a szerzői jog

A szerzői jog nem védheti azokat a műalkotásokat, amelyeket kizárólag a mesterséges intelligencia hozott létre, utólagos emberi beavatkozás nélkül - erről az Amerikai Egyesült Államok Szerzői Jogvédő Hivatala döntött. Az InfoRádiónak nyilatkozó jogtudós szerint az állásfoglalás az európai szabályozásnak is iránymutató lehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.10. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Trump megint elintézte a piacokat, mínuszban zárt Amerika

Trump megint elintézte a piacokat, mínuszban zárt Amerika

A héten bőven akadtak események, amelyek megmozgatták a tőzsdéket, Trump kereskedelmi háborúja és ukrajnai béketerve is nagy mozgásokat hozott, miközben a vállalati gyorsjelentési szezon is tovább folytatódott. Ázsiában felemás mozgások voltak jellemzők ma, Európában a nap vége felé esést látni, míg az amerikai tőzsdék mínuszban vannak. A nap legfontosabb adata a délutáni amerikai munkaerőpiaci statisztika volt, amely a vártnál rosszabb foglalkoztatottság bővülést, és gyorsuló bérdinamikát mutatott - ez pont az a kombináció, amit az amerikai jegybank nem szeretne látni. Mindeközben Trump vámháborújában is újabb fejlemények jöttek, ez pedig nem hagyta hidegen a piacokat sem.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×