Márciusban derült ki, hogy megjelent a tender az új Népliget vasútállomás tervezésére. A napokban pedig lezárult a NIF beszerzése, így végre megindulhat a munka a Déli Körvasút utolsó hiányzó elemének tervezésén is.
A Déli Körvasút beruházási ütemezése szerint a budai szakaszokon már az építési engedélyeket megszereztük és a kivitelezési tender előkészületei zajlanak, a szakasz pesti végén pedig az új, Üllői út keresztezésénél építendő állomás tervezése kezdődhet meg most. Az új vasúti megálló az M3 metró és a Déli Körvasúton közlekedő vonatok közötti, régóta hiányzó átszállási lehetőséget teremti meg, egyben kiszolgálja a Népligetet és a környező fejlesztési területeket – írta a Facebookon a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
A vasúti összeköttetés a térségben található és fejlődő irodanegyed közvetlen repülőtéri kapcsolatát is biztosíthatja a jövőben, és kapcsolatot adhat a népligeti buszpályaudvar felé is.
Elkészültével megszűnik a Ferencváros pályaudvar megálló.
A Népligetnél két középperonnal terveztetik az új megállót, ami lehetővé teszi, hogy a Déli Körvasúton a nyugati agglomerációból érkező, Kelenföld - Nádorkert - Közvágóhíd érintésével közlekedő elővárosi vonatok megállhassanak Népligetnél és innen a jövőben, a menetrendtől függően három irányba is továbbhaladhassanak:
- Kőbánya-Kispest felé a 100a ceglédi vasútvonalra és ennek tervezett új leágazásán a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre;
- a Keleti pályaudvarra az 1. számú vasútvonalon;
- Kőbánya felső felé és onnan akár a 80a vasútvonalra Pécel-Hatvan felé, akár a külső körvasúton Újpalota és Újpesti vasúti hídon hídon Piliscsaba felé.
Az új megálló az elővárosi vonatokon túl a Déli Körvasúton közlekedő távolsági vonatok számára is biztosítja majd a megállás lehetőségét, a jövőben kialakítandó menetrendi koncepció függvényében.
Az új Népliget megálló kapcsolódni fog az M3 metró Ecseri úti állomásához, melynek a vasúti megállóhoz közelebb eső végén, a 3-as villamos megállója mellett új liftes kijáratot épít a BKV a kormány által biztosított központi költségvetési és európai uniós források segítségével. Az új metrókijárat - illetve az Üllői út-Ecseri úti csomópont - és a vasúti megálló között közvetlen nyomvonalon fedett gyalogos útvonalat terveztetünk, a fővárossal és a X. kerülettel együttműködésben.