eur:
401.42
usd:
346.74
bux:
96181.19
2025. június 16. hétfő Jusztin

Ismert influenszert büntetett milliókra a GVH

Berki Renáta nélkül reklámozta egy cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásában Berki Renáta Instagramon közzétett posztjait vizsgálta, melyekkel az influenszer egy óra- és ékszerkereskedő vállalkozás, a NEXT-TIME Kft. termékeit népszerűsítette hónapokon keresztül. Bár a véleményvezér ellenszolgáltatást kapott a megjelenésért, a fogyasztók ezt nem ismerhették fel a bejegyzésekből.

Ezzel a hirdető és az influenszer megszegte a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló törvényt, mely alapján a közöttük lévő kereskedelmi viszonyt egyértelműen, közérthetően és jól észlelhetően a fogyasztók tudomására kell hozni.

A vizsgálat feltárta azt is, hogy az influenszernek az órakereskedő céggel kötött megállapodása alapján egyébként szerződéses kötelezettsége lett volna a posztok reklámként való megjelölése. Ez nem mentesíti azonban a hirdető vállalkozást sem: mivel a bejegyzésekben szereplő áru értékesítése, eladásának ösztönzése közvetlenül érdekében állt, a jogszabályi rendelkezések alapján egyaránt felelős a bújtatott hirdetésekért.

A GVH Berki Renáta cégére, a B&B Media Group Kft.-re 2,2 millió forint, míg a NEXT-TIME Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re 1,2 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki. A hatóság a bírság kiszabásakor enyhítő körülményként vette figyelembe vette, hogy a véleményvezér az eljárás alatt a jogszabályokhoz igazította gyakorlatát és minden kérdéses posztjába utólag beillesztette a #reklám megjelölést. A kereskedő cég is önként befejezte a vizsgált reklámozást – áll a GVH közleményében.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.16. hétfő, 18:00
Ugrósdy Márton
a Miniszterelnöki Kabinetiroda helyettes államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. június 16. 10:16
2025. június 16. 09:52
×
×
×
×