Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Volánbusz Zrt.
Nyitókép: Volánbusz Zrt.

Már ütemterve is van a MÁV és a Volán összevonásának

Nem kaptak sok időt az érintettek, izzasztó időszak előtt állnak. Egy cég lesz.

Az egységes irányítás alá vont MÁV és Volánbusz integrációjának stratégiáját szeptemberben fogja előterjeszteni a vasúttársaság - ismerteti a pénteki Világgazdaság.

A gazdasági napilap cikke felidézi, hogy a MÁV Zrt. gyakorolja a Volánbusz Zrt. tulajdonosi jogait 2020. július 15-től.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a stratégiai irányítás átvétele a MÁV Zrt. által egy olyan integrált személyszállító csoport létrehozásának első lépése lehet, amely az államilag finanszírozott közösségi közlekedést összehangoltan és egységesen szolgáltatja. Az integráció következő fázisának alternatíváit a MÁV-nak szeptember végéig kell a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek előterjesztenie. A vezérigazgató kiemelte, hogy a tulajdonosi jogok megszerzésével felgyorsul a már megkezdett, előkészített feladatok megvalósítása, de egyes esetekben így is

többéves folyamatokról van szó.

A menetrend egységesítése Fónagy János miniszterelnöki biztos irányításával elkezdődött, de ehhez még a szakpolitikai megrendelőnek definiálnia kell, hogy a két társaságnak milyen versenyképes közszolgáltatást kell nyújtania, és azt mikor előnyösebb kötött pályán, mikor közúton és mikor ezek kombinációjával kínálnia. Az egységes menetrend érdekében meg kell szüntetni a vonat-busz párhuzamosságokat, a csatlakozásokat pedig úgy kell megszervezni, hogy az utasok kényelmesen utazhassanak.

"Az új, összehangolt menetrend teljes bevezetése több évet vesz igénybe. Ez idő alatt fejlesztésekre, a szűk vasúti keresztmetszetek megszüntetésére és üzembiztos, 90-95 százalék feletti menetrendszerűséget elérő pályaállapotokra, új intermodális csomópontok kialakítására van szükség, de le kell zárulniuk a folyamatban lévő gördülőállomány-beszerzéseknek is" - sorolta Homolya Róbert.

"A jövő év közepére a létrejövő egységes vállalatcsoportnak

az Innovációs és Technológiai Minisztérium mint megrendelő elé javaslatot kell letennie a tarifaközösség kialakítására, ennek feltételeire, és a szükséges közös informatikai rendszernek ekkorra már üzemelnie kell. Egy minden szempontból egyszerűbb, átláthatóbb díjszabást tartalmazó kínálattá kell formálnunk a jelenlegi díjszabási rendszert" - mondta az elnök-vezérigazgató.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×