Az InfoRádiónak nyilatkozó XI. kerületi alpolgármester emlékeztetett, az egyik legfontosabb választási ígérete volt a hatpárti együttműködésnek, továbbá a főpolgármesternek is, hogy saját kézbe veszi a kerületi parkolási rendszert, ami ezáltal – meglátásuk szerint – hatékonyabb üzemeltetést eredményez.
Újbudán, mint sok más helyen, ezt idáig egy magáncég végezte, amely tejesen érthető mód profitot próbált realizálni a tevékenységből, az önkormányzat viszont úgy véli, a szóban forgó többlet jobb helyen lesz, ha a kerületnél marad – fogalmazott Hintsch György.
A politikus arra is kitért, februárban fogadta el a testület az új parkolási koncepciónak az alapjait, ezt követően márciusban létrehozták a parkolás üzemeltetésért felelős önkormányzati társaságot, ami július 2-val elkezdhette a valós tevékenységet, elsőként az Újbudán található fővárosi tulajdonú utak mentén. Januártól, amikor a magáncég szerződése lejár, már a kisebb utcákban is, így az egész kerületben az önkormányzat fogja üzemeltetni a parkolást.
Hintsch György szerint „röviden és tömören”
a váltásból a lakosság semmit sem fog érzékelni.
Önkormányzati parkolóőrök lesznek az utcákon, de például a parkolóautomaták nem változnak. Legfeljebb a büntetési csekken tűnhet föl valakinek, hogy más számlára szól – jegyezte meg.
Az esetleges parkolási díjak emelésével kapcsolatban elmondta, néhány kerületben már történt döntés erre vonatkozóan, Újbuda önkormányzata azonban arra jutott, hogy
ősz elejére átgondolják még a kérdést, hogy melyek azok a területek, ahol szükséges lehet díjtételt emelni, vagy az időzónát kitolni.
Az alpolgármester szerint abban is szeptemberben lehet döntés, hogy melyek lehetnek azok a területek, ahová célszerű lenne kiterjeszteni a fizetős zónát.
Hintsch György megerősítette, a korábbi önkormányzati vezetés az elmúlt nyáron kezdeményezte, a Fővárosi Önkormányzat pedig jóváhagyta a bővítést, amely értelmében már az Andor utcáig ki lehetne terjeszteni a fizetős övezetet, valamint az Őrmezőre és a gellérthegyi területekre a XI. kerületben. Ezek valódi bevezetésére jövőre kerülhet sor, de csak bizonyos részeken, több lépcsőben, mert az önkormányzat kapacitása véges – tette hozzá az alpolgármester, megismételve: de
jövőre már mindenképpen szeretnék a „kritikus” helyeken meglépni,
ahol az ott lakók már nem tudnak parkolni, így Őrmezőn, Kelenföldnél, a metrómegálló környékén vagy az Infoparknál.