Mosóczi László közölte: a litéri és füredi csomópontok között az utat 7,5 kilométeren négysávossá bővítik, a lámpás csomópontok helyett külön szintű csomópontokat alakítanak ki, a meglévő burkolatot felújítják, korszerűsítik.
- Az első ütem a litéri és a veszprémi-budapesti csomópontot is magába foglaló, almádi csomópont előtt véget érő szakasz, amely várhatóan 2021 decemberére készül el.
- A füredi csomópontig tartó folytatás kivitelezési munkái 2023 elejéig tartanak majd.
A fejlesztés 25,3 milliárd forint hazai forrásból valósul meg, a kivitelezés április végén kezdődik - tette hozzá Mosóczi László.
Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a koronavírus okozta rendkívüli körülmények ellenére is elkészülhet 2020-ban a többi között:
- Eger gyorsforgalmi bekötése,
- az M4-es és az M76-os út több szakasza,
- az M0 déli szakasz korszerűsítésének első üteme,
- az új komáromi Duna-híd.
Ovádi Péter, a térség fideszes országgyűlési képviselője kiemelte: a térségben régóta várt beruházás fontos mérföldkövéhez érkezett, amely gazdaságilag, turisztikailag és a munkába járás szempontjából is jelentős.
Porga Gyula, Veszprém polgármestere (Fidesz-KDNP) azt hangsúlyozta, hogy a város, Európa Kulturális Fővárosaként egész Európát vendégül látja majd 2023-ban, fontos tehát a megközelíthetőség.
Nagy Róbert Attila, a beruházó NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a kivitelezési munkálatok által érintett csomópontok lezárását úgy ütemezik, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarják a közlekedőket.