Nem tett teljes körűen eleget az utasokkal szembeni tájékoztatási kötelezettségének a Ryanair egyik tavalyi, Ammanból Budapesre tartó járatán, amely Budapest helyett Pozsonyban szállt le, ezért Budapest Főváros Kormányhivatala 150 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a légitársaságra.
A kormányhivatal még tavaly kezdeményezett eljárást a Ryanair 2019. július 27-ei Amman-Budapest járatával kapcsolatban, amely a rossz időjárási körülmények miatt nem Budapesten, hanem Pozsonyban szállt le. Egy utas beszámolójából akkor kiderült: nekik azt mondták, busszal szállítják át őket Budapestre, de ez végül nem történt meg, és egyénileg kellett Budapestre utazniuk a szlovák fővárosból.
A vizsgálat során kiderült, a légitársaság
- nem nyújtott naprakész tájékoztatást az utasoknak arról, hogy a jogaik érvényesítése érdekében mely hatósághoz fordulhatnak, illetve
- nem tájékoztatta arról sem őket, hogy milyen alternatív közlekedési lehetőségeket tudnak választani annak érdekében, hogy az eredeti célállomásukat elérjék
- közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.