eur:
393.98
usd:
363.65
bux:
71338.19
2024. július 8. hétfő Ellák
Nyitókép: Pexels.com

Az új menetrend mellett is késett a MÁV

Síntöréssel magyarázza a MÁV, hogy késtek a vonatai hétfőn Budapest és Szeged között, annak ellenére, hogy épp most vezették be azt az új menetrendet, amelytől az utazási idő 18 perces rövidülését remélték.

A vasúttársaság a Budapest–Cegléd–Kecskemét–Kiskunfélegyháza–Szeged vonalon bevezetett menetrendi változással összefüggésben azt ígérte, hogy a menetidő 18 perccel rövidül. Ehhez képest a Közlekedő Tömeg nevű csoport szerint „az első munkanapi Napfény IC 25 percet, a Hírös IC pedig 11 percet késett, ráadásul az IC-k kecskeméti megállásának pótlására bevezetett gyorsvonatok is 10-15 perc késéssel közlekedtek.”

Az InfoRádió megkérdezte a MÁV-tól, hogy a társaság mivel magyarázza a történteket. A cég szerint hétfőn

azért késtek a vonatok, mert eltört a sín a Nyugati pályaudvar előtti vágányszakaszon

kedden azonban már minden Intercity menetrend szerint közlekedett.

A vasúti infrastruktúra tényleg nagyon rossz állapotban van. Az InfoRádió Aréna című műsorának vendégeként korábban a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert is ezzel indokolta a rendszeres késéseket.

„Megfelelő infrastruktúra és eszköz nélkül nem tudunk megfelelő üzembiztonsággal dolgozni” - mondta akkor a cég vezetője, kiemelve, hogy a versenyképesség érdekében ebbe invesztálni kell.

A MÁV hétfőn életbe lépett menetrendje ellen korábban Kecskemét és Szeged önkormányzata is tiltakozott, egy kecskeméti civil szervezet pedig petíciót indított a változtatás ellen. A Szövetség a Hírös Városért Egyesület tíz képviselőt juttatott be a város közgyűlésébe az október 13-i választáson. A frakcióvezető, Lejer Zoltán az InfoRádiónak korábban azt mondta: elfogadhatatlannak tartja, hogy december 15-től több Intercity vonat nem áll meg Kecskeméten.

"Kettő pár InterCity vonat nem áll meg Kecskeméten, ami nemcsak a kecskemétieket érinti, akik Kecskemétről ingáznának mondjuk Budapestre, főleg a reggeli és délutáni járatokkal munkába járás végett, hanem érinti azokat a szegedieket is, akik leszállnának Kecskeméten, nem beszélve Kiskunfélegyháza és Nagykőrös állomáson fel- illetve leszálló közönségről – emelte ki. Ezért indítottuk a petíciót, hogy állítsa vissza a MÁV a korábbi, óránkénti InterCity-járatot, továbbá levélben fordulunk a polgármester asszonyhoz, hogy kezdje meg a vasúttársasággal, valamint a minisztérium vezetőivel, hogy állítsák vissza a megszokott menetrendünket" – hangsúlyozta.

Lejer Zoltán szerint megszokták, hogy az Intercity óránként járnak. Most különösen a Budapestre közlekedő 7.48-as Intercity kiesése fáj nekik.

Az InfoRádió november 27-én és most is megkérdezte a MÁV-tól, hogy mit szólnak a tiltakozásokhoz és tervezik-e a menetrend felülvizsgálatát, de a vasúttársaság ezekre a kérdéseinkre nem válaszolt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megvannak az új Patrióták Európáért-frakció céljai a következő öt évre

Alapító bejelentések
Megvannak az új Patrióták Európáért-frakció céljai a következő öt évre

Megalakult a Patrióták Európáért európai parlamenti frakciója, mely 12 európai tagállam 84 képviselőjét foglalja magába; célja, hogy változást hozzon az uniós politikában - mondta Gál Kinga, a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselőcsoportjának elnöke Brüsszelben, a pártcsoport EP-frakciójának alakuló ülését követően.

Jön a háborúellenes akcióterv, változik a Babaváró támogatás

A múlt heti két kormányülés döntéseiről tájékoztatott hétfőn Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. Szó volt a miniszterelnök váratlan külföldi látogatásairól, a bejelentett védelmi akciótervről és a különadókról, de a benzinárról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Ezért kellett lépnie sürgősen az Orbán-kormánynak

Ezért kellett lépnie sürgősen az Orbán-kormánynak

Ahogyan az a levegőben lógott a költségvetés komoly elcsúszása miatt, a kormány ismét adóemeléssel foltozza be a büdzsét és ezzel közvetve elismerte, hogy az idei megemelt hiánycélt sem tudná tartani. A bejelentés pozitív olvasata, hogy a kormány felismerte a költségvetés felborulásából fakadó kockázatokat és kezeli azokat. Az érem másik oldala, hogy ezúttal sem piackonform lépésekről döntött, ezúttal sem tartós, kiadásoldali intézkedésekről van szó, ami miatt minden ilyen csomag tűzoltásjelleget ölt. Az elszálló költségvetési hiányt toldozgatással és ideiglenesnek ígért adókkal igyekszik menteni a kormány, az ördögi körnek nevezhető kiigazítási spirálból úgy tűnik, nincs kiút, mivel strukturális intézkedéseket nem találunk az akciótervben. Ennek pedig megfizetjük az árát, az ország befektetői megítélésében, a forint árfolyamának változékonyságában, valamint az esetleges későbbi hitelminősítői lépésekben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×