eur:
411.2
usd:
392.55
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Harang a Wesselényi jégtörő hajón a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán 2019. december 16-án. Felújították a vízügy jégtörő hajóit; a flotta 22 hajója a kilenc kijelölt állomáshelyen védekezésre kész.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Jöhet a jég: évtizedek óta nem látott felújításon esett át a flotta – képek

Egymilliárd forintból teljes körűen megújult a hazai jégtörő hajóflotta – mondta az InfoRádiónak Láng István, az Országos Vízügyi Főigazgatóság vezetője. Hasonló felújításra 40 éve nem volt példa, így egyre több hiba jelentkezett a folyami jégvédelemben kulcsfontosságú hajókon.

Hosszú idő után először volt lehetősége teljeskörűen felújítania 22 hajóból álló jégtörő hajóflottáját az Országos Vízügyi Főigazgatóságnak. Láng István megfogalmazása szerint a járművek a jégtörések alkalmával jelentősen elhasználódnak, és bár minden következő idényre elvégzik a kisebb-nagyobb javításokat, ám nagyjavításra nem volt mód, ezért egyre nagyobb hibák jelenhetnek meg. Éppen emiatt döntött a kormány az átfogó felújításról, amire

az elmúlt 40 évben nem került sor.
Budapest, 2019. december 16.
Matróz a Wesselényi jégtörő hajón a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán 2019. december 16-án. Felújították a vízügy jégtörő hajóit; a flotta 22 hajója a kilenc kijelölt állomáshelyen védekezésre kész.
MTI/Balogh Zoltán
Matróz a Wesselényi jégtörő hajón a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán. MTI/Balogh Zoltán

A munkálatok során felújításra kerültek a motorok, a segédszerkezetek, a szivattyúk és a kompresszorok, a horgonymozgató szerkezetek és a radarok – sorolta a vízügyi főigazgatóság vezetője. Ezen felül pedig az irányítástechnika és az elektromos hálózat is nagygenerálon esett át. Megerősítették a hajók páncélzatát és a döngölőmotorokat is felújították

A biztonságosabb üzemeléshez elengedhetetlen felújításokra a 22 hajó esetében csaknem 1 milliárd forintot használtak föl,

tette hozzá a szakember.

Budapest, 2019. december 16.
A Wesselényi jégtörő hajó a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán 2019. december 16-án. Felújították a vízügy jégtörő hajóit; a flotta 22 hajója a kilenc kijelölt állomáshelyen védekezésre kész.
MTI/Balogh Zoltán
A flotta 22 hajója a kilenc kijelölt állomáshelyen védekezésre kész. MTI/Balogh Zoltán

Láng István szavai szerint minden egyes hajójukra büszkék, hiszen teljesen magyar fejlesztés volt valamennyi jégtörő. Mind közül a legnagyobb és legerősebb – egyben legfiatalabb és legfejlettebb – a Széchenyi, amely 400 tonnás vízkiszorítás mellett nagyon erős motorokkal és döngölőszerkezettel rendelkezik, de hasonló nagyságú a Wesselényi is, tehát több nagy teljesítményű jégtörővel rendelkezik az Országos Vízügyi Főigazgatóság a feladatok ellátására.

Budapest, 2019. december 16.
A Wesselényi jégtörő hajó a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán, az Országház előtt 2019. december 16-án. Felújították a vízügy jégtörő hajóit; a flotta 22 hajója a kilenc kijelölt állomáshelyen védekezésre kész.
MTI/Balogh Zoltán
Budapest, 2019. december 16. A Wesselényi jégtörő hajó. MTI/Balogh Zoltán

A hajókat elsősorban annak alapján osztják el az ország vizein, hogy egyrészt hol van a tárolásukra alkalmas kikötő, továbbá, hogy jellemzően hol alakulnak ki jégtorlaszok, ami a korábbi évek tapasztalataiból következtethető – magyarázta Láng István. Ennek megfelelően a Dunán többnyire Győrben, Baja és Paks közelében, míg a Tisztán Vásárosnamény, Tokaj, Kisköre, Tiszadob és Szeged térségében állomásoztatnak hajókat.

Budapest, 2019. december 16.
Matrózok a Wesselényi jégtörő hajón a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán 2019. december 16-án. Felújították a vízügy jégtörő hajóit; a flotta 22 hajója a kilenc kijelölt állomáshelyen védekezésre kész.
MTI/Balogh Zoltán
Matrózok a Wesselényi jégtörő hajón a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán. MTI/Balogh Zoltán

Tehát „jöhet a jég”, értett egyet a főigazgatóság vezetője, aki szerint készen állnak, ahogyan minden év december 15-ére készen szoktak állni, hogy amennyiben jégzajlás történik, akkor tereljék és megelőzzék a jégdugók kialakulását.

Budapest, 2019. december 16.
Matróz a Wesselényi jégtörő hajón a felújított jégtörő flotta sajtóbemutatóján a Duna belvárosi szakaszán 2019. december 16-án. Felújították a vízügy jégtörő hajóit; a flotta 22 hajója a kilenc kijelölt állomáshelyen védekezésre kész.
MTI/Balogh Zoltán
MTI/Balogh Zoltán
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×