Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A Mátrai Erőmű Visonta közelében 2019. augusztus 21-én készült légi fotón.
Nyitókép: MTI/Komka Péter

Gulyás Gergely: rémhírkeltés zajlik a Mátrai Erőmű kapcsán

A Miniszterelnökséget vezető miniszter rémhírnek minősítette, hogy a Mátrai Erőmű visontai víztározójából felszabadult, erőteljes szagú bomlástermék veszélyes az emberi egészségre. Gulyás Gergely a Kormányinfón elmondta: mérések igazolják, hogy a környezetbe kerülő gáz koncentrációja nem haladja meg a határértékeket. A tárcavezető azt is cáfolta, hogy az eladás alatt álló erőmű veszteséges lenne.

Mint fogalmazott, folyamatosak az ellenőrzések, a vizsgálatok adatai pedig a kormány rendelkezésére állnak. A Katasztrófavédelmi Mobil Laborok (KML) levegőmérései alapján a kifolyási ponton közvetlen körzetén kívül

sehol nem mérhető határérték fölötti légszennyező anyagkoncentráció,

így valószínűleg a kén-hidrogén okozhatja a bűzhatást, ami határérték alatti koncentráció esetén is előfordulhat, tette hozzá a kancelláriaminiszter

A vízmintavételi eredmények a vízügyi hatóságnál állnak rendelkezésre, napi rendszerességgel végeznek méréséket – folytatta –, a környezetvédelmi hatóság rendelkezésére álló adatok alapján pedig

a vízfolyáson habzás, valamint halpusztulás sehol nem tapasztalható.

A tárcavezető megjegyezte azt is, hogy a környezetvédelmi hatóságon jelenleg hatósági eljárás sincsen folyamatban, ahogyan a lakosság részéről sem érkezett jelzés az elmúlt napokban.

Egyszeri eseményről volt szó – szögezte le Gulyás Gergely –, azóta azonban semmilyen rendellenesség nem tapasztalható. Semmilyen határérték túllépést a hatóságok nem mérnek, ehhez képest pedig csak rémhíreknek tudja minősíteni az ezzel kapcsolatos különböző sajtóban és máshol megjelenő találgatásokat.

Nyereséges

A Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kkormányinfón kérdésre válaszovla azt is cáfolta, hogy az eladás alatt álló Mátrai Erőmű veszteséges lenne. Gulyás Gergely elmondása szerint stratégiai fontosságúnak tekintik a lignitvagyont, miután rendkívüli helyzetekben ez jelenthet energiatartalékot Magyarország számára.

Majd megjgyezte, való igaz, 2017-ben még veszteséges volt, de ezt követően nyereségessé vált, ennek köszönhetően az eredménytartalék terhére 11 milliárd forint osztalékot fizetett ki az erőmű a tulajdonosoknak az elmúlt évben.

Mint ismert, az Opus Global Nyrt. és a Status Energy Magántőkealap szándéknyilatkozatot írt alá az MVM Magyar Villamos Művek Zrt.-vel a Mátrai Erőmű Zrt. 72,66 százalékos közvetett tulajdoni hányadának eladásáról.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×