Egy nemzetközi repülőtér működése során elengedhetetlen rendszeresen tesztelni azoknak a készültségét, akik egy előre nem látható légi esemény esetén a kényszerhelyzet kezelésében részt vennének - írta közleményében a Budapest Airport.
A leszállást követően a futópályán ütközik egy repülőgép egy másik repülőgéppel, amelyik éppen keresztbe halad: a pályán az ütközésben az egyik gépnek a farokrésze sérül, a másik a futópályáról lesodródva és súlyosan összeroncsolódva áll meg. Utóbbinál tűz üt ki, sértetlen és sérült utasokat kell kimenekíteni, holttesteket kell kiemelni a repülőgépből – ez volt a szituáció, amelyet a repülőtér hivatalos kényszerhelyzeti gyakorlatán a mentésben résztvevő szervezetek egységeinek kezelnie kellett.
A gyakorlaton több mint 50 önkéntes és a mentésben közreműködő hatósági, repülőtéri és mentő szervezetek mintegy 200 munkatársa vett részt. A gyakorlat célja, hogy repülőgép-szerencsétlenség esetén minden érintett vállalat és szervezet rutinszerűen és összehangoltan működjön együtt, illetve hogy a mentés során javítsák a kommunikációt egymás között és a tömegtájékoztatásban egyaránt.
A Budapest Airport a nemzetközi előírásoknak megfelelően kétévente tart hasonló, teljes körű gyakorlatot több hónapon keresztül előkészített, tűpontos és életszerű koreográfia alapján. Az idei gyakorlat lebonyolításában a Budapest Airport kényszerhelyzeti egységei mellett az alábbi szervezetek vettek részt, amelyeknek a repülőtér üzemeltetője ezúton is köszöni a segítséget:
- Alkotmányvédelmi Hivatal
- AMS (a repülőtéri sürgősségi betegellátó)
- HungaroControl
- Közlekedésbiztonsági Szervezet
- Légiközlekedési Hatóság
- Légirendészeti Parancsnokság
- Malév Ground Handling
- Nemzeti Adó- és Vámhivatal
- Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság
- Országos Mentőszolgálat
- Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság
- Repülőtéri Rendőr Igazgatóság
- Terrorelhárítási Központ
- Wizz Air