Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Légtérforgalmi rekord Magyarország felett 2019-ben

Tavaly is több mint egymillió gép biztonságát garantálta a HungaroControl: mind a magyar, mind a koszovói légtérben nőtt a légiirányítók által segített gépek száma.

A magyar légiforgalmi irányítók közel 758 ezer átrepülő járat közlekedését segítették Magyarország légterében 2019-ben, míg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér le- és felszálló forgalma 6,5 százalékkal növekedett, így megközelítette a 122 ezret - adta hírül közleményében a HungaroControl.

A repüléstájékoztató szolgálat által kezelt gépek száma tavaly némileg meghaladta a 65 ezret, ami több mint 9 százalékos forgalombővülést jelentett a 2018-as eredményhez képest.

A leglátványosabb változás a Koszovó feletti magas légtérben történt, amelynek forgalommenedzsmentjét 2019 áprilisa óta immár határozatlan idejű szerződés keretében, a NATO megbízásából látja el a társaság.

A KFOR-szektorban egy év alatt 23 százalékkal nőtt a forgalom, a HungaroControl irányítói tavaly több mint 142 ezer járat biztonságos közlekedését tették lehetővé.

A társaság az előzetes adatok szerint 2019-et is nyereséggel zárta:

37 milliárd forint körüli árbevétel és 5,5 milliárd forintnyi beruházás mellett eredménye várhatóan meghaladja a 2,5 milliárd forintot.

A közlemény emlékeztet arra, hogy 2019. november 7-én életbe lépett a határokon átívelő szabad légtérhasználat, az úgynevezett SEE FRA (South East Europe Free Route Airspace), amelynek köszönhetően Bulgáriában, Magyarországon és Romániában a légitársaságok által szabadon választott útvonalon, korlátozások nélkül közlekedhetnek a repülőgépek. Bevezetésével a cég szerint csökken a légiközlekedés okozta környezeti terhelés, mivel

  • naponta átlagosan közel 20 ezer kilométerrel csökken az átrepülő járatok útvonala, ami
  • napi 70 tonna üzemanyag-megtakarítást,
  • 220 tonnával kevesebb széndioxid-kibocsátást és
  • 23 órával kevesebb repülési időt jelenthet.
Címlapról ajánljuk
Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

A motorsportol.hu főszerkesztője szerint a Red Bull teljesen logikus döntést hozott azzal, hogy jövőre már nem számít pilótaként a gyengén teljesítő Cunoda Jukira. Ugyanakkor Vámosi Péter arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a helyére érkező Isack Hadjarnak sem lesz könnyű dolga, hiszen az osztrák csapatnál Max Verstappen kívánságainak megfelelően végzik a fejlesztéseket, és ha az éppen aktuális csapattárs ehhez nem tud alkalmazkodni, keserű sors vár rá.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×