Infostart.hu
eur:
385.75
usd:
328.99
bux:
0
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Vonat halad át a megújult balatonboglári vasútállomáson, ahol a Szántód-Kőröshegy - Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítésének és Kaposvár - Fonyód vonalszakasz felújításának átadóünnepségét tartották 2018. június 14-én.
Nyitókép: Varga György

Nagy bevásárlásra készül a MÁV-Start

Már folynak a tárgyalások a MÁV-Start Zrt. és a kormány között 115 új mozdony vásárlásának lehetséges finanszírozási konstrukciójáról - írja a Világgazdaság a társaságtól kapott tájékoztatás alapján.

Jelenleg 462 villamos- és 371 dízelmozdony, továbbá hét bérelt mozdony tartozik a MÁV-Start vontatási állományába, ez a társaság közlése szerint elég a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez.

A villanymozdonyok átlagosan 39,9, a dízelek 40,2 évesek.

Mivel a MÁV-Start idősebb mozdonyai elavultak, a következő időszakban fokozatosan ki kell vonni őket a forgalomból. Az új mozdonyok beszerzése a fiatalítás mellett a járműpark egységesítéséhez is hozzájárul majd.

A MÁV legutóbb 2008-ban adott le nagy mozdonyrendelést, amikor 25 TRAXX járművet szerzett be a Bombardier-től.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a közelmúltban az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a fejlesztésekről.

Címlapról ajánljuk

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Kiderült az igazság az EU új AI-támogatásairól: a magyar cégek nagy része kiszorulhat a rendszerből

Kiderült az igazság az EU új AI-támogatásairól: a magyar cégek nagy része kiszorulhat a rendszerből

A mesterséges intelligencia uniós finanszírozási rendszere évek óta ugyanazt a kritikát kapja: miközben az EU stratégiai szinten erős hangsúlyt fektet az AI fejlesztésére, a támogatási programok túlnyomó része továbbra is a kutatóintézetekre és a nagy technológiai szereplőkre épül. A kkv-k és az alkalmazásorientált vállalkozások számára viszont alig vannak elérhető eszközök, és az infrastruktúra-finanszírozás is több ponton kiürült a mostani ciklus végére. Mindezt tovább bonyolítja, hogy a 2028–2034-es keretben az Európai Bizottság összevonja a digitális forrásokat, és a Digitális Európa Program beolvad a Versenyképességi Alapba – ám az új rendszer fókuszai egyelőre még inkább a deep tech irányába tolódnak. A Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) viszont már most  tud segíteni a cégeknek, hogy a lehető leghatékonyabban pályázzanak rájuk és használják fel az uniós forrásokat – többek között ezekről beszélgettünk Petri Bernadettel, az MFOI ügyvezetőjével, a közvetlen EU forrásokért felelős miniszteri biztossal.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×