A másodfokú bíróság az ügyészi fellebbezés alapján a gyanúsított letartóztatását egy helyett három hónappal hosszabbította meg.
Ibolya Tibor fővárosi főügyész közleménye szerint a Hableány-ügyben a Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség korábban indítványozta, hogy a bíróság további három hónappal – 2019. november 30. napjáig – hosszabbítsa meg a gyanúsított letartóztatásának határidejét. A bíróság a letartóztatást azonban csak 2019. szeptember 30. napjáig hosszabbította meg.
A kerületi ügyészség álláspontja szerint a büntetőeljárási törvény által lehetővé tett három hónappal szükséges meghosszabbítani a kényszerintézkedést, emiatt a végzés ellen fellebbezést jelentett be.
A Fővárosi Törvényszék mint másodfokú bíróság az ügyészi fellebbezést alaposnak tartotta, az ügyészség indokait osztotta és emiatt megváltoztatta az elsőfokú határozatot. A másodfokú bíróság a letartóztatást 2019. november 30. napjáig hosszabbította meg.
Július végén a Budai Központi Kerületi Bíróság azt állapította meg, hogy a május végi dunai hajóbaleset okozásával gyanúsított szállodahajó-kapitány esetében a vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésének vétsége mellett
a segítségnyújtás elmulasztásának feltételei is fennállnak,
főként arra alapozva, hogy rossz rádiófrekvencián jelezte, hogy balesetet okozhatott és a mentésre sem adott utasítást.
A Viking Sigyn kapitányát június 1-jén letartóztatták, a bíróság akkor lehetővé tette, hogy 15 millió forint óvadék ellenében Budapest területén bűnügyi felügyelet alá kerüljön nyomkövető eszköz alkalmazásával. A legfőbb ügyész azonban a Kúriához fordult, és a legfelsőbb bírói fórum kimondta: törvénysértő volt az óvadék engedélyezése. Július 31-én - miután segítségnyújtás 35 rendbeli elmulasztásával is meggyanúsították - a bíróság ismét elrendelte az ukrán kapitány letartóztatását.
A Hableány balesetében részes Viking Sigyn egyébként hetek óta nem néz Budapest felé, holott korábban rendszeresen járt erre. A cég honlapja szerint levették erről az útvonalról a járművet.
A Hableány-katasztrófáról minden cikkünk ITT olvasható.