eur:
402.83
usd:
348.92
bux:
95317.22
2025. június 13. péntek Anett, Antal
A MOL Bubi, a közbringarendszer századik gyűjtőállomása átadásának napján az óbudai Kolosy téren 2016. november 3-án.
Nyitókép: Mohai Balázs

Lehet, hogy csak egy éve van hátra a Bubinak

Új működési modellt dolgoz ki a BKK a közbringarendszeréhez, a Bubihoz, amellyel komoly problémák vannak azon túl is, hogy százmilliós veszteséget termel évente.

Csak egy évvel, 2020. november 29-ig hosszabbítja meg a BKK a kerékpáros közösségi közlekedési rendszer, a Mol Bubi egyes üzemeltetési feladataira vonatkozó szerződését – közölte a cég a hvg.hu-val. A szerződés 2014-ben, a Bubi indulásakor lépett életbe és öt évre szólt, vagyis 2019 novemberében járt volna le. Opcionálisan öt évvel hosszabbítható, minimum egyéves lépésekben, a jelek szerint a BKK nem akar a feltétlenül szükségesnél hosszabb időre elköteleződni.

A Bubi fölött eljárt az idő, a közeljövő fontos feladata a BKK közreműködésével a közbringarendszer új működési modelljének kidolgozása, bevezetése, a modell szerinti működés feltételeinek biztosítása, ami együtt járhat a modell jogi és gazdasági konstrukciójának felülvizsgálatával is - közölte a BKK. Jelenleg a Bubi a fővárosi önkormányzat tulajdonában és üzemeltetésében van, és a jegy- és bérletbevételekből, valamint a főszponzor Mol évi 122 milliós támogatásából tartanak fenn. A BKK-nak azonban sokkal többe kerül a rendszer üzemeltetése, mint amennyi árbevételt az termel, a különbséget a Mol szponzorációja sem kompenzálja:

2014-ben 76 dokkolóállomással és 1100 biciklivel indultak, jelenleg 143 állomás szolgál ki 1846 kerékpárt. Hiába nagyobb azonban a rendszer,

nem termel több pénzt, vagyis nem használják többet.

A bérlések számának csökkenése megkérdőjelezi a Bubi létének jogosultságát – legalábbis mostani formájában. A BKK nem részletezte, pontosan milyen átalakításokra készülnek a Bubival és a közösségi kerékpározással általában, annyit közölt, hogy az új működési és finanszírozási modellnek figyelembe kell vennie mind az önkormányzat, mind a felhasználók, mind a megjelenő piaci szereplők szempontjait.

A közbringarendszer megszüntetése nem várható, de a problémákat viszont orvosolni kellene, ehhez a szoftver és a kerékpárok cseréje minimum szükséges. A BKK válaszában nem zárta ki piaci szolgáltatók megjelentését sem. Már most is van más kerékpármegosztó szolgáltatás, és megjelent az elektromos roller, valamint a közösségi robogót és autót kínáló szolgáltatások.

Címlapról ajánljuk
Szabados Gábor: a nyári edzőmeccsek hangulatát idézheti a klubvilágbajnokság

Szabados Gábor: a nyári edzőmeccsek hangulatát idézheti a klubvilágbajnokság

Főleg az európai csapatok a hátuk közepére sem kívánják az amerikai tornát a hosszú, fárasztó szezon után – mondta az InfoRádióban a sportközgazdász, akit nem lepne meg, ha az európai klubok látványosan alacsonyabb motivációval lépnének pályára a 32 résztvevős tornán, ami viszont nagy esélyt kínál a trófeaszerzésre a dél-amerikaiaknak.

Megrázó beszámoló Székelyföldről: semmi sem maradt, csak a sírás az út szélén

A 1353-as adományvonal hívásával vasárnap éjfélig lehet csatlakozni a székelyföldi árvízkárosultak megsegítéséhez. Az Ökumenikus Segélyszervezet a segélyprogram újabb elemeként 8 és 12 év közötti, háromszéki gyermekeket táboroztat majd július végén Magyarországon. A szervezet székelyföldi segélyprogramjának vezetője jelenleg is Háromszéken van. Révfalvi Dorottya szerint a gyerekek komoly traumákat szenvedtek el.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.16. hétfő, 18:00
Ugrósdy Márton
a Miniszterelnöki Kabinetiroda helyettes államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×